title
کد خبر: 34450
00
 از خواص درمانی قرص پیشگیری از بارداری چه می دانید؟

یکی از روش های پیشگیری از بارداری، مصرف قرص های خوراکی است. این قرص ها تنها به دلایل پیشگیرانه استفاده نمی شوند. بر اساس مطالعات، نیمی از مصرف کنندگان قرص های پیشگیری از بارداری به دلایل دیگری از این دارو استفاده می کنند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، داروهای کنترل موالید به دلایلی ورای پیشگیری از بارداری استفاده می شوند. مطالعه ای در سال 2011 نشان داده بود که 14 درصد از زنانی که از قرص های هورمونی پشگیری از بارداری استفاده می کنند این دارو را تنها به دلایلی کاملاً بی ارتباط با پیشگیری مصرف می کنند. همچنین حدود 762 هزار زن که از این قرص ها استفاده می کنند تاکنون هیچ رابطه جنسی نداشته اند.

به گزارش بهداشت نیوز:

در اینجا به پنج دلیل رایج برای استفاده از این قرص ها اشاره می کنیم:

انقباض های دوران قاعدگی

قرص های پیشگیری از بارداری حاوی هورمون هایی است که پوشش رحم را نازک می کند و درنتیجه دوران قاعدگی را کوتاه تر، سبک تر و همراه با درد کمتر می کند. بر اساس مطالعه ای در سال 2011، 31 درصد از مصرف کنندگان این قرص ها دلیل استفاده از این دارو را کاهش انقباض ها یا دردهای شدید قاعدگی اعلام کرده بودند.

پریودهای نامنظم

پریود نشدن، پریودهایی که بیش از هفت روز طول می کشد و پریودهایی که از حالت عادی سنگین تر هستند یا چرخه کوتاهتر از 21 روز یا طولانی تر از 35 روز را شامل می شوند از جمله مشکلاتی هستند که پریودهای نامنظم را به همراه می آورند. در چنین شرایطی استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری به تنظیم شدن سیکل های قاعدگی یا کنترل خونریزی های شدید کمک می کند.

جوش صورت

حدود 14 درصد از مصرف کنندگان این قرص ها برای درمان آکنه از این دارو استفاده می کنند. همچنین زنانی که دچار آکنه هستند می توانند به دلیل داشتن استروژن و پروژسترون موجود در این قرص ها روی آنها برای درمان جوش های خود حساب کنند.

آندومتریوز

در این حالت، بافتی که باید داخل رحم را بپوشاند خارج از این اندام رشد می کند و منجر به دردهای شدید در دوران قاعدگی می شود. درحالی که داروهای هورمونی کنترل موالید به ساختن بافت آندومتریال به صورت ماهانه کمک می کنند و می توانند دردهای ناشی از آن را کم و یا حتی متوقف کنند.

نشانگان پیش از قاعدگی

این سندروم که یک تا دو هفته پیش از شروع پریود در زنان ظاهر می شود با تحریک پذیری سینه، نفخ، اشتهای زیاد، دمدمی مزاج بودن و افسردگی همراه است و گاه به حدی شدید می شود که زندگی روزمره را برای زنان مختل می کند. در این شرایط، قرص های پیشگیری از بارداری با متوقف کردن تخمک گذاری چه بسا بتوانند نشانگان مورد نظر را کاهش دهند.

منبع: Live Science

شفقنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز