title
کد خبر: 33940
00
برای سلامت قلب‌تان، دور این خوراکی را خط بکشید!

مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف رژیم غذایی قندی به میزان بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

دانشمندان در تحقیقات اخیر دریافتند که مصرف رژیم‌غذایی حاوی مواد قندی فراوان به مدت ۳ ماه قادر است متابولیسم بدن را به گونه‌ای تغییر دهد که حتی افراد سالم هم در معرض ابتلا به بیماری‌ قرار گیرند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از medicalnewstoday، کبد با چربی‌های موجود در موادغذایی حاوی قند فراوان متفاوت از چربی‌های غذاهای کم‌شیرین برخورد می‌کند. محققان دانشگاه «سوری» انگلستان در بررسی‌ها نشان دادند که در مردان سالم بعد از ۱۲ هفته مصرف رژیم‌غذایی حاوی قند زیاد، میزان چربی بالاتری در خون و کبد آنها دیده شد.

آنها دریافتند که متابولیسم این گروه از مردان شباهت زیادی به بیماری کبد چرب غیرالکلی دارد. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که چربی در کبد ساخته می‌شود. یافته‌های جدید حکایت از آن دارند که مصرف مقادیری بالایی از موادقندی می‌تواند متابولیسم چربی بدن را به گونه‌ای تغییر دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

تخمین‌های زده شده بیانگر آن است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد بالغ در آمریکا از بیماری کبد چرب غیرالکلی رنج می‌برند و این عارضه در افراد چاق و مبتلا به دیابت نوع ۲ بیش از دیگران به چشم می‌خورد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بیماری کبد چرب غیر الکلی شانس بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد بالا می‌برد.

بیماری‌های قلبی و عروقی با سخت شدن و گرفتگی عروق ارتباط مستقیم دارد که انسداد جریان خون را به دنبال دارد و منجر به ایجاد لخته‌های خونی می‌شود که عروق را مسدود و حملات و سکته‌های قلبی را ایجاد می‌کند. حدود ۹۲ میلیون آمریکایی بالغ با نوعی از بیماری قلبی و عروقی دست به گریبانند و با اثرات بعدی سکته‌های قلبی زندگی می‌کنند. 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.