title
کد خبر: 3297
00
 فراوانی ایدز به 21 تا 35 سالگان رسید

مدیر کل بهزیستی استان فارس در همایش روز جهانی ایدز اعلام کرد فراوانی ایدز به 21 تا 35 سالگان رسیده است.

به گزارش بهداشت نیوز، وی ادامه داد: از بین 32 هزار و 670 بیمار مبتلا به ایدز که در کشور وجود دارد، بیش از 6 هزار نفر در فارس شناسایی شده‌اند که 84 درصد بیماران مبتلا به ایدز را مردان تشکیل می‌دهند. سید مرتضی موسوی با اشاره به اینکه در گذشته این بیماری بر اثر اعتیاد تزریقی در رتبه اول قرار داشت گفت: اما درحال حاضر این چرخه تغییر پیدا کرده و انتقال این بیماری از طریق روابط جنسی و تولد نوزاد از طریق مادر مبتلا، بیشترین علت‌های شیوع این بیماری هستند. وی افزود: 70 درصد از مبتلایان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند و با توجه به اینکه اگر چاره‌ای برای این مشکل نیندیشیم قطعاً می‌تواند آسیب‌های زیادی را متوجه جامعه نماید و باید با اطلاع‌رسانی و آموزش‌های متعدد افراد جامعه را نسبت به انتقال این بیماری مطلع کنند.
منبع:‌جمهوری اسلامی

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.