کد خبر: 3297
تاریخ انتشار: شنبه 20 آذر 1395 - 10:44
مدیر کل بهزیستی استان فارس در همایش روز جهانی ایدز اعلام کرد فراوانی ایدز به 21 تا 35 سالگان رسیده است.
به گزارش بهداشت نیوز، وی ادامه داد: از بین 32 هزار و 670 بیمار مبتلا به ایدز که در کشور وجود دارد، بیش از 6 هزار نفر در فارس شناسایی شدهاند که 84 درصد بیماران مبتلا به ایدز را مردان تشکیل میدهند. سید مرتضی موسوی با اشاره به اینکه در گذشته این بیماری بر اثر اعتیاد تزریقی در رتبه اول قرار داشت گفت: اما درحال حاضر این چرخه تغییر پیدا کرده و انتقال این بیماری از طریق روابط جنسی و تولد نوزاد از طریق مادر مبتلا، بیشترین علتهای شیوع این بیماری هستند. وی افزود: 70 درصد از مبتلایان از بیماری خود بیاطلاع هستند و با توجه به اینکه اگر چارهای برای این مشکل نیندیشیم قطعاً میتواند آسیبهای زیادی را متوجه جامعه نماید و باید با اطلاعرسانی و آموزشهای متعدد افراد جامعه را نسبت به انتقال این بیماری مطلع کنند.
منبع:جمهوری اسلامی
منبع:جمهوری اسلامی
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.