title
کد خبر: 32567
00
کودکان کار خارجی غیرمجاز هنوز تعیین تکلیف نشده اند

رییس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: جمع آوری و تامین محل نگهداری کودکان کار و متکدی بر عهده بهزیستی نیست.

به گزارش «بهداشت نیوز» انوشیروان محسنی بندپی با تاکید بر اینکه دستگیری کودکان کار صحت نداشته و ما به دنبال پذیرش و اجتماع پذیری آنها هستیم، گفت: بهزیستی موظف است بعد از جمع‌آوری کودکان کار نسبت به ارائه خدمات مددکاری، اجتماع پذیری و برگشت به چرخه تحصیل اقدام کند اما جمع‌آوری و تامین محل نگهداری آنان برعهده  بهزیستی نیست.

70 درصد کودکان کار خارجی هستند

وی با بیان اینکه 70 درصد کودکان کار خارجی هستند، افزود:  به دلیل اینکه عمده آنها از اتباع خارجی هستند بنابراین برای تعیین تکلیف آنها جلسات مختلفی با وزارت امور خارجه برگزار شده است.

محور تمامی طرح های بهزیستی مصلحت و حقوق کودک است

محسنی بندپی با بیان اینکه محور تمامی طرح های بهزیستی مصلحت و حقوق کودک است، تصریح کرد: کودکان کار ایرانی و خارجی برای ما هیچ فرقی ندارند و برخی کودکان در مراکز شبانه روزی نگهداری وحمایت از کودکان کار، پذیرش شده و مراقبت، پذیرش، برگشت به چرخه تحصیل، ارائه کلاس های آموزشی از آنها مورد توجه قرار گرفته و خانواده هایی که تمکن مالی ندارند نیز تحت پوشش بهزیستی وکمیته امداد قرار می گیرند البته پذیرش برخی کودکان نیز به صورت روزانه است که با همکاری بخش خصوصی این موضوع در حال انجام است.

بخشی از کودکان کار و متکدی اتباع خارجی به صورت غیرقانونی در کشور زندگی می کنند

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بخشی از کودکان کار و متکدی اتباع خارجی به صورت غیرقانونی در کشور زندگی می کنند، گفت: قانون در این رابطه مشخص است و به طور قطع برخورد قانونی صورت می گیرد البته کودکانی که والدین آنها مشخص و اقامت دائم دارند به خانواده هایشان واگذار شده و وضعیت برخی از آنها نیز از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

وضعیت کودکان کار و متکدی اتباع خارجی غیرمجاز هنوز تعیین تکلیف نشده و از سوی وزارت کشور حال پیگیری است

وی با بیان اینکه وضعیت کودکان کار و متکدی اتباع خارجی غیرمجاز هنوز تعیین تکلیف نشده و از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است، تصریح کرد: بعد از اتمام بررسی ها وضعیت این کودکان تعیین تکلیف می شود.

محسنی بندپی یادآور شد: ممکن است برخی کودکان به صورت مستمر و دائم در خیابان ها در حال فعالیت باشند یا باندها و گروه هایی از کودکان سوء استفاده کنند که در این رابطه با مسئولان وارد مذاکره شدیم که با اتخاذ تدابیر مناسب و رعایت قوانین و ضوابط شاهد تکرار این گونه اعمال و فعالیت ها نباشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با یادآوری همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای هستیم که بر اساس آن اگر بهزیستی 3 بار کودکان کار را پذیرش و به والدین واگذار کند و مجددا این کودکان رها شوند از خانواده سلب حضانت شده و کودکان به صورت دائم در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرند البته این موضوع هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

منبع: خانه ملت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز