title
کد خبر: 31503
00
با این ۷ گام، قلب و مغز سالم‌تری داشته باشید!

زوال عقل درحال حاضر به اولین علت مرگ در بعضی از کشورهای جهان مانند انگلستان تبدیل شده است، اما دانشمندان اخیرا به یافته‌های مهمی دست پیدا کرده‌اند که ۷ گام مهم برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری را نشان می‌دهند.

به گزارش «بهداشت نیوز» زوال عقل درحال حاضر به اولین علت مرگ در بعضی از کشورهای جهان مانند انگلستان تبدیل شده است، اما دانشمندان اخیرا به یافته‌های مهمی دست پیدا کرده‌اند که ۷ گام مهم برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری را نشان می‌دهند. گزارشی از مطالعه آنان در مجله Stroke (مهم‌ترین و معتبرترین مجله بین‌المللی در زمینه سکته مغزی) منتشر شده است. این ۷ گام اساسی که با نظارت برجسته‌ترین و بهترین پزشکان جهان انتخاب شده‌اند، نه‌تنها خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهند، بلکه ما را از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی هم دور نگه می‌دارند. ۷ گام اساسی این برنامه هفت‌گانه که از سوی انجمن قلب آمریکا (AHA)، Life's Simple Seven نام گرفته، با بررسی و ارزیابی ۱۸۲ مورد از مطالعات علمی تهیه شده است و سلامت عمومی همه افراد را بهبود می‌بخشد. طراحان Life's Simple Seven، اهمیت این برنامه را «آموزش دادن زندگی بهتر به مردم جهان از طریق تغییرات موثر و ساده در سبک زندگی» می‌دانند. این هفت گام عبارت‌اند از:

مدیریت فشار خون

کنترل کلسترول

کاهش قند خون

فعالیت بدنی بیشتر

تغذیه بهتر

کاهش وزن

سیگار نکشیدن

طبق گفته محققان، افرادی که این برنامه را پیگیری می‌کنند و جدی می‌گیرند، خطر ابتلا به زوال شناختی را کاهش می‌دهند و به‌علاوه خطر مواجهه با حوادث مرگ‌بار مانند حمله قلبی و سکته مغزی را هم پایین می‌آورند. دکتر فیلپ گورلیک (متخصص نورولوژی و از طراحان این برنامه) می‌گوید: «مطالعات علمی درباره استراتژی‌های مفید برای قلب که فایده ویژه‌ای هم برای سلامت مغز دارند، همچنان درحال انجام هستند. با این‌حال، چشم‌انداز ما واقعا امیدوارکننده است. ما به‌مرور زمان، عوامل خطر مشترک بین سکته مغزی و بیماری آلزایمر را با دقت بیشتری کشف خواهیم کرد».

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز