پانصد و سی نفر از دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران طی ارسال نامهای به مسئولان و معاونان دانشگاهی مهمترین مشکلات خود را شرح دادند.
به گزارش بهداشت نیوز، آنچه در صدر مطالبات آنها قرار دارد، تعریف «دستیاری» بهعنوان یک شغل و به رسمیت شناختن حقوق قانونی و الزامآور برای این گروه است.پیشازاین نیز دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستانهای تحت نظارت این دانشگاه در اعتراض به دیرکرد در پرداخت حقوق ماهیانه و کارانهای که تحت عنوان کمکهزینه تحصیلی پرداخت میشود، تجمع کردند. تجمع اعتراضی که بعد از گذشت چند ساعت منجر به دریافت حقوق همان ماه و قولی برای پرداخت کارانههای عقبافتاده شد. در بخشی از نامه ارسالی دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است:مشکلات دوران دستیاری آنقدر بزرگ و جدی شدهاند که دیگر نه قابل پنهان کردن هستند و نه میتوان بیاعتنا از کنار آنها عبور کرد. اظهارنظر چندباره مسئولان وزارت بهداشت (از جناب وزیر گرفته تا قائممقام و معاونین و سایر ردههای وزارتخانه) و اعتراف به این معضلات، بر همگان مسجل کرده است که یک جای کار که نه، چند جای کار میلنگد. سیستمی که باوجود تحولات سریع در همه حوزههای مرتبط (از افزایش روزافزون مراجعات بیمارستانی گرفته تا تورم و مشکلات اقتصادی) همچنان ناکارآمد و به قیمتی سنگین که همان قربانی شدن دستیاران زیر بار فشار کاری و مشکلات معیشتی فراوان است ادامه حیات میدهد.
منبع: سپید


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.