title
کد خبر: 30891
00
تشکیل کمیته ای برای بررسی و رفع مشکلات صنایع دارویی

معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان برنامه بودجه کشور در گردهمایی مدیران شرکتهای دارویی که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: تمامی هم و غم خود را گذاشته ایم تا منابعی را در مسیر مطالباتی که دارند به صنعت دارویی تزریق کنیم و این قطعا اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سعیدنمکی، معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان برنامه بودجه کشور در گردهمایی مدیران شرکتهای دارویی که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: تمامی هم و غم خود را گذاشته ایم تا منابعی را در مسیر مطالباتی که دارند به صنعت دارویی تزریق کنیم و این قطعا اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: صدردصد بودجه 6 ماهه بیمه سلامت را تخصیص دادیم در حالی که در حساس ترین قسمت های کشور تخصیص های بسیار کمتری را به دلیل کمتر بودن منابع داشته ایم.وی ادامه داد: هزار میلیارد  تومان به یارانه دارویی به دانشگاه های علوم پزشکی که فقط با فیلد درمان بوده و حق جابجایی نیز نداشته اند.

دکتر نمکی اظهار داشت: تخصیص بودجه به زودی به صنعت دارویی و پخش ها انجام خواهد شد ولی ساختار دارویی معیوب است و مشکل بنیادین وجود دارد.وی عنوان کرد: باید به مشکلات صنایع دارویی به شکل بنیادین پرداخته شود در غیر اینصورت جلسات و گردهمایی ها دردی دوا نخواهد کرد.

معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: ما باید به صورت جدی ساختار تولیدی داروها را اصلاح کنیم تا بتوانیم در صادرات نیز موفق شویم.دکتر نمکی با بیان اینکه منابع در صنعت به خوبی مدیریت نمی شود اظهار داشت: شیوه های تولید ما همچنان سنتی است و حتی نیمه صنعتی نیز نیست.

در پایان این گردهمایی مقرر شد کمیته ای از نمایندگان صنایع دارویی تشکیل شود تا مشکلات صنعت دارویی به صورت مستمر در این کمیته مطرح و پیگیری شود تا مشکلات بررسی و رفع شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز