کد خبر: 295619
تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 تير 1405 - 14:19
مراسم تابوتگردانی «دوراهی ایسینی» بندرعباس در شب عاشورا، مصادف با ۴ تیر ۱۴۰۵. در این آیین، عزاداران با تشییع تابوتهای نمادین شهدای کربلا و نواختنِ حماسی دمام و سنج، ارادت عمیق خود را به ساحت اهلبیت به تصویر میکشند. این تجمع باشکوه که نمادی از اتحاد و همدلی مردم هرمزگان است، یکی از خاصترین و دیدنیترین آیینهای عزاداری در جنوب ایران به شمار میرود.
ارسال نظر


























نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.