title
کد خبر: 295521
00
تأکید مدیرکل دارو بر رعایت دقیق استانداردهای ماندگاری اقلام حیاتی

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر رعایت دقیق استانداردهای ماندگاری اقلام حیاتی در انبارهای تأمین‌کنندگان تأکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز اکبر عبداللهی اصل، با اشاره به تعهدات قراردادی شرکت‌های تامین کننده و مفاد بند الف ماده ۷۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت، ضوابط جدیدی را برای حفظ کیفیت داروهای استراتژیک کشور تشریح کرد.

وی گفت: شرکت‌های تأمین‌کننده موظفند داروهای تحت پوشش را همواره با حداقل دو سوم عمر قفسه‌ای نگهداری کنند و در صورت کاهش تاریخ انقضا، بدون تاخیر نسبت به جایگزینی اقلام اقدام نمایند.

مدیرکل دارو تصریح کرد: مسئولیت هرگونه خسارت ناشی از انقضای دارو یا اُفت کیفیت آن، چه در انبار تأمین‌کننده و چه در انبار شرکت‌های پخش، مستقیماً متوجه شرکت تأمین‌کننده خواهد بود.

وی همچنین از شرکت‌های تامین کننده ذخایر راهبردی خواست این تمهیدات را جهت تضمین دسترسی پایدار به داروهای حیاتی و جلوگیری از اتلاف منابع ملی، به نحو مطلوب اجرا کنند.

منبع: وبدا


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.