کد خبر: 2936
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آذر 1395 - 10:27
وزیر بهداشت در دیدار همتای سوئدی؛
وزیر بهداشت گفت: دولت سوئد با مشارکت مردم و یکپارچکی حوزه سلامت، شرایط بهداشتی درمانی مطلوبی را برای مردمشان فراهم کرده است.
به گزارش «بهداشت نیوز» دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار وزیر بهداشت عمومی و ورزش سوئد، اظهارداشت: در سوئد اگر کسی بیمار شود هیچ دغدغه ای به جز بیماری و رنج آن ندارد و بیمه ها مردم را حمایت می کنند و سیستم پیشگیری قوی دارند.
وی با اشاره به اینکه بر خلاف کشور ما که درآمدهایمان متکی به فروش نفت است، گفت: در سوئد خدمات بهداشتی و درمانی از مالیاتی که مردم پرداخت می کنند، هزینه می شود و البته مردم هم مالیات را به خوبی پرداخت می کنند و رقم مالیات نیز بالاست بنابراین خدمات دهی دولت نیز بسیار مناسب است.
هاشمی با بیان اینکه در کشور سوئد نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز برقرار است، افزود: تعداد تخت بیمارستانی، پرستار و پزشک نیز مطابق استانداردهای بین المللی است و نظام سلامت این کشور الگویی است که می تواند برای نظام سلامت ما تعریف شود.
وزیر بهداشت با اشاره به نقش و اهمیت ورزش و تحرک بدنی در پیشگیری از بیماری ها و افزایش وزن، گفت: به همین دلیل است که در سوئد یک نفر مسئولیت وزارتخانه های بهداشت و ورزش را بر عهده دارد.
منبع: مهر
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.