title
کد خبر: 29167
00
نشانی که بر روی تمام محصولات داخلی و وراداتی حک می شود

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی نشان حلال بر روی تمام محصولات داخلی و وارداتی حک می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهروز جنت  در حاشیه همایش آشنایی با مبانی حلیت و طهارت  که در تالار رازی مشهد برگزار شدبا بیان اینکه در حال حاضرنشان حلال همانند نشان سیب سلامت بر روی برخی از محصولات غذایی،آرایشی و بهداشتی حک می شود اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و همکاری صنایع این نشان بر روی تمام کالاهای تولید داخل حک خواهد شد.

وی در خصوص محصولات وارداتی نیز اظهار داشت: هر محصول غذایی، آرایشی و بهداشتی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود کنترل شده و گواهی حلال برای آن صادر می شود.

رییس مرکز تحقیقات حلال ایران خاطر نشان کرد: یکی از اصول و مبانی مسلمانان استفاده از غذا و محصولات حلال است که در این راستا تلاش های گسترده ای با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور، حوزه های علمیه و مراکز تحقیقاتی علمی و فقهی در حال انجام است.

دکتر جنت با بیان اینکه علاوه بر کشورهای اسلامی، بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز متقاضی استفاده از محصولات حلال هستند تصریح کرد: بر این اساس وزارت بهداشت به عنوان ناظر و متولی اصلی تولید، واردات و صادرات محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی برنامه های مهمی را در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است به همین منظور نخستین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال۲۲ الی ۲۴ آذرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

این همایش با رویکرد علمی در محورهای شریعت و فرآورده های حلال، اقتصاد فرآورده های حلال و  پژوهش، فناوری و فرآورده های حلال برگزار می شود.

در این همایش به بررسی ویژگی و معیار غذای حلال و طیب، اشتراک و افتراق ادیان در معیار حلال، معیار حلیت گوشت و فرآورده های آن، قواعد فقهی مرتبط با فرآورده های حلال، طهارت و نجاست در فرآورده های حلال پرداخته می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز