title
کد خبر: 29142
00
اینستاگرام مرجعی برای تشخیص اختلالات روانی

این روزها اشتراک عکس در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم بدل شده است. تا حدی که برخی تنها با همین هدف عکاسی می کنند؛ و برخی توانسته اند دنبال کنندگان زیادی را با خود همراه کنند. به نظر شما این افراد چه خصوصیاتی دارند؟ کدام دسته افراد تمایل بیشتری برای اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی دارند.

به گزارش «بهداشت نیوز» شاید قدری دور از ذهن باشد؛ ولی به نظر می رسد بسیاری از افرادی که تعداد زیادی عکس در صفحه اجتماعی خود به اشتراک می گذارند از افسردگی رنج می برند. سوژه بیشتر عکس های این گروه چهره است و کمتر پیش می آید که از فیلتری برای تغییر عکس استفاده کنند. در همین راستا دانشمندان دانشگاه هاروارد تلاش کرده اند نوعی نرم افزار رایانه ای طراحی کنند که بر اساس پست های اشتراک گذاری شده در اینستاگرام احتمال بیماری های روانی افراد را پیش بینی می کند.

این نرم افزار قابلیت شناسایی  بیماری هم چون افسردگی را تا 70 درصد دارد. شگفتی ماجرا این است که با کمک چنین دستگاهی پزشکان می توانند تغییرات روحی بیمار خود را رصد کنند. به گفته محققان: رنگ های تیره در عکس های افرادی که از افسردگی رنج می برند غلبه دارد. علاوه بر این مخاطبان عکس های این دسته از کاربردان شبکه های اجتماعی بیشتر افرادی هستند که نشانی از افسردگی در آنها دیده نمی شود.

سرپرست این گروه مطالعاتی عقیده دارد: با افزایش تعاملات مجازی انسان ها نحوه حضور آنها در شبکه های اجتماعی اولین نشانه از تغییرات روحی و حتی فیزیکی آنها است.در واقع، چگونگی فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی نوعی هشدار جدی و بزرگ برای پزشکان به ویژه روان شناسان است. با این تفاسیر، به نظر می رسد در آینده ای که چندان دور هم نیست شبکه های اجتماعی به ابزاری برای تشخیص زودهنگام مشکلاتی هم چون افسردگی بدل شوند.

منبع تلگراف


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز