title
کد خبر: 289456
00
چرا حافظه سالمندان کاهش می‌یابد؟ بررسی علل اصلی

بسیاری از افراد ممکن است در سالمندی، حافظه خود را از دست بدهند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ولادیمیر مارتینوف، متخصص مغز و اعصاب گفت که با افزایش سن فعالیت مغز کاهش می یابد، بیماری های عروقی ظاهر می شوند و کمبود ویتامین مشاهده می شود که همه این ها بر عملکرد مغز تاثیر منفی دارند.

دکتر ولادیمیر مارتینوف می‌گوید: «اندازه و فعالیت مغز با افزایش سن کاهش می‌یابد و می‌تواند بر حافظه تأثیر بگذارد که طبیعی است.»

مارتینوف اشاره می کند افرادی که سکته کرده‌اند، اغلب از حافظه ضعیف رنج می‌برند. همچنین بعید نیست که در سنین بالا دچار زوال عقل شوند که علاوه بر از دست دادن حافظه، ضعف و اختلال در گفتار را نیز به دنبال دارد.

دکتر ولادیمیر مارتینوف می گوید: «افراد مسن اغلب از کمبود ویتامین رنج می برند که بر عملکرد سیستم عصبی و حافظه تأثیر می گذارد؛ به همین دلیل از دست دادن حافظه در افراد مسن که از داروهای کاهش دهنده فشار خون یا داروهای خواب آور استفاده می کنند، مشاهده می شود.»

به گفته دکتر ولادیمیر مارتینوف، علاوه بر این، انزوا از دیگران و اضطراب می تواند بر سطح میزان حافظه تأثیر بگذارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.