title
کد خبر: 28760
00
نصیحت را جایگزین تنبیه بدنی برای تربیت کودک کنید

والدین باید نصیحت را جایگزین تنبیه بدنی برای تربیت صحیح کودک کنند.

به گزارش «بهداشت نیوز» ناهید ازغندی روانشناس کودک اظهار داشت: یکی از مهم ترین رفتارهای آزار دهنده کودک نافرمانی و انجام رفتارهای خشن و مهم تر از آن خراب کردن  وسایل شخصی و به خصوص اسباب بازی هایش  است که باعث خشم والدین می شود.

ازغندی افزود: در این شرایط والدین باید نسبت به رفتارهای نادرست کودک بی اعتنایی کرده و از او در خواست کنند که نیاز خود را به آرامی بیان کند،چرا که درغیر این صورت خواسته وی اجرایی نمی شود.

وی بیان کرد: زمانی که کودک پرخاشگری و لجبازی می کند امکان دارد والدین تنبیه بدنی، سرزنش و تهدید را در پیش بگیرند. این رفتارها علاوه بر این که تأثیر سازنده ای ندارد، بلکه آسیب های روانی را برای کودک به همراه داشته و رفتارهای ناشایست را از والدین خود یاد می گیرد.

ازغندی در پایان تأکید کرد:سرزنش و تنبیه به هیچ عنوان برای تربیت و کم رنگ کردن رفتارهای غلط کودک توصیه نمی شود، بلکه والدین باید با نصیحت،کودک را از کار اشتباهش منع کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز