title
کد خبر: 284953
00
کشف تاثیر مثبت چای سبز بر حافظه و تمرکز

پژوهشگران سوئیسی دریافته‌اند که ترکیبات موجود در چای سبز می‌تواند عملکرد حافظه کاری و تمرکز را بهبود بخشد. این یافته‌ جدید می‌تواند مسیر تازه‌ای برای درمان اختلالات شناختی ارائه دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان مؤسسه علوم اعصاب دانشگاه بازل سوئیس در مطالعه‌ای تصویربرداری‌شده از مغز دریافتند که مصرف منظم چای سبز باعث بهبود ارتباطات عصبی در ناحیه‌ای از مغز می‌شود که مسئول پردازش اطلاعات و حافظه کوتاه‌مدت است.

این مطالعه که در نشریه Psychopharmacology منتشر شده، برای نخستین بار به‌صورت مستقیم اثرات عصبی مصرف چای سبز را با اسکن fMRI بررسی کرده است. شرکت‌کنندگان پس از نوشیدن عصاره چای سبز، در آزمون‌های حافظه عملکرد بهتری داشتند و فعالیت قشر پیش‌پیشانی مغز آنها افزایش یافته بود.

«چای سبز حاوی ترکیبات فعالی چون ال‌تئانین و کاتچین‌هاست که هم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و هم می‌توانند در تعدیل انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین نقش داشته باشند. این مواد اثر مستقیمی روی تمرکز و خلق‌وخو دارند.»

وی توصیه کرد افراد بزرگسال برای بهره‌مندی از این اثرات، روزانه یک تا دو فنجان چای سبز بدون شکر بنوشند و از مصرف آن در ساعات نزدیک به خواب پرهیز کنند.

این یافته‌ها در کنار مطالعات قبلی، جایگاه چای سبز را به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌های سودمند برای مغز تقویت می‌کند، به‌ویژه در دوران افزایش فشارهای روانی و کاهش کیفیت تمرکز در زندگی روزمره.

منبع: بهداشت نیوز


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.