title
کد خبر: 283
00
سخنگوی سازمان انتقال خون:
 44 هزار نفر برای اهدای خون  در تاسوعا و عاشورا مراجعه کردند

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال 36 هزار و 328 تن در سراسر کشور خون اهدا کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بشیر حاجی بیگی گفت : در این مدت 44 هزار و 421 تن برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند.
وی درباره میزان رشد اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خاطر نشان کرد: در این ایام استان های خراسان رضوی با 41 درصد، سمنان 39درصد، خراسان جنوبی 22درصد و خوزستان 14 درصد بیشترین رشد مراجعه کنندگان را به مراکز انتقال خون نسبت به سال گذشته (1394) داشته اند.
حاجی بیگی اعلام کرد: همچنین درشب تاسوعا و روز تاسوعا و عاشورا بیشترین میزان مراجعه کننده برای اهدای خون مربوط به استان تهران بوده است .
وی خاطر نشان کرد: در این ایام 4 هزار و 55 نفر از عزاداران پایتخت خون خود را اهدا کردند و همچنین 4هزار و 767 نفر از عزاداران تهرانی به 9 مرکز اهدای خون فعال در سراسر تهران مراجعه کردند .
وی تصریح کرد : در شب تاسوعا و روز تاسوعا و عاشورا امسال بانوان حضور پر رنگی داشتند و یک هزارو 899 تن از بانوان خون اهدا کردند که نسبت به همین ایام در سال گذشته 7،7درصد اهدای خون بانوان رشد داشته است
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : همچنین 8 هزار و 440تن نیز در قالب طرح نذر اهدای خون ثبت نام کرده اند که در روزهای آینده تا اربعین حسینی خون خود را اهدا خواهند کرد.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز