title
کد خبر: 27760
00
اولین و اصلی ترین علت مرگ ایرانیان چیست؟

اولین همایش تقدیر از بیمارستان های برتر در اجرای برنامه مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی صبح امروز در سالن همایش های بیماوستان شهید رجایی تهران برگزار شد.

به گزارش «بهداشت نیوز» مشاور معاونت درمان در امور بیماری های وزارت بهداشت در این همایش در خصوص برنامه ۲۴۷ و ۷۴۴  گفت: علت اول و اصلی مرگ ایرانیان سکته قلبی و مغزی است که حدود ۴۴درصد مرگ و میر افراد را شامل می شود. به همین سبب این اجرای این برنامه را در اولویت قرار دادیم.

کرمانچی افزود: در مطالعاتی که در سال ۹۴ انجام شد جایگاه سکته قلبی و مغزی در مرگ و میر بسیار بالا بوده که بیشترین میزان آن در سنین ۴۰ تا ۵۰ سال است. در صورتی که این سن اوج بهره دهی افراد است به همین دلیل جلوگیری از اینگونه مرگ های زودرس بسیار حائز اهمیت است.

وی اعلام کرد: این طرح در ۴۷ شهر و در ۸۲ بیمارستان در سراسر کشور اجرا شده که سعی داریم سطح این خدمات را افزایش دهیم.

در اجرای این طرح بیمارستان هایی موفق بودند که توانستند تیم منسجم تری را تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: اورژانس کشور به خوبی با این برنامه همکاری کرده و پرسنل خود را آموزش داده و توانست در حداقل زمان بیمار را به بیمارستان برساند. تاکید ما به پوشش کامل ۲۴ساعته است و مدیریت منطقه ای بسیار اثرگذار خواهد بود. ثبت دقیق و به روز بیماران و تامین تجهیزات با اولویت های ویژه سبب موفقیت بیمارستانها در اجرای این طرح می شود.

کرمانچی در آخر افزود: در ایران سکته مغزی دومین علت مرگ و میر افراد است که شیوع آن در کشور سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار است.

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.