title
کد خبر: 261788
00
نسخه طب سنتی برای خلاص شدن از آلرژی بهاری

متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درخصوص گیاهانی که در بهبود حساسیت فصلی موثر هستند عنوان کرد: گیاه خرفه خواص بسیار زیادی دارد واز سبزی های فصل بهار است . این گیاه دارویی می تواند خون را از فضولات و مواد زائد به ویژه مواد صفراوی پاک کند. خوردن این سبزی در وعده های غذایی، تلخی دهان را رفع می کند و خارش های فصل بهار را درمان می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر رضا حاجی آقایی، متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی این پژوهشکده درخصوص گیاهانی که در بهبود حساسیت فصلی موثر هستند عنوان کرد: گیاه خرفه خواص بسیار زیادی دارد واز سبزی های فصل بهار است . این گیاه دارویی می تواند خون را از فضولات و مواد زائد به ویژه مواد صفراوی پاک کند. خوردن این سبزی در وعده های غذایی، تلخی دهان را رفع می کند و خارش های فصل بهار را درمان می نماید. برای کاهش عوارض و خارش های ناشی از حساسیت های فصلی آب این گیاه را گرفته و بنوشید تا تاثیرات مثبت آن را دریابید.

این عضو هیات علمی جهاددانشگاهی با اشاره به دمنوشهای مفید برای کاهش علائم آلرژی بهاره، افزود: زنجبیل خواص بیشماری دارد و بیشترین مورد استفاده از آن از بین بردن حالت تهوع است. دمنوش زنجبیل حاوی آنتی هیستامین طبیعی است و به کاهش التهاب مخاط بینی کمک میکند. شما میتوانید کمی زنجبیل تازه را با آب گرم دم کنید و سپس آن را با عسل شیرین کرده و بنوشید.

وی اظهار کرد: دمنوش نعنا فلفلی  نیز به عنوان یک دمنوش ضد احتقان شهرت دارد. این دمنوش ترشح آنزیمهای ضدالتهابی مثل هیستامینها که دلیل اصلی بروز واکنشهای آلرژیک هستند را کاهش میدهد. پس میتوان گفت دمنوش نعنا فلفلی یک انتخاب مناسب برای کاهش علائم آلرژی است.

حاجی آقایی عنوان کرد: بادرنجبویه نیز گیاهی معطر با رایحه لیمو و از خانوادهی نعناها است. دمنوش بادرنجبویه سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی را تسکین داده و خاصیت آرامشبخش دارد. همچنین ریشه شیرین بیان اثرات آنتی هیستامینی و ضدالتهابی بسیار قدرتمندی دارند. دم کردهی شیرین بیان میتواندبه کاهش علائم آلرژی و رفع خارش بینی کمک کند.

 وی چای سبز را  یک آنتی اکسیدان غنی از کوئرستین دانست وگفت: چای سبز با خاصیت ضدالتهابی خود سیستم ایمنی بدن را در برابر آلرژنها تقویت میکند. کوئرستین همان منشا رنگدانه های چای سبز است و به جلوگیری از واکنشهای ایمنی ناشی از مواجهه با گرده، گردوغبار و موی حیوانات کمک میکند.

این عضو هیات علمی جهاددانشگاهی عنوان کرد: زردچوبه با خاصیت ضدالتهابی قوی خود مشهور شده است. همچنین این ادویه خوشرنگ به عنوان یک آنتی هیستامین قوی میتواند در کاهش علائم آلرژی فصلی هم مفید باشد. اگر هر سال با آلرژی فصلی درگیر هستید مصرف دمنوش زردچوبه را در برنامه غذاییتان قرار دهید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از روغن بنفشه و بادام عطسه های ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی را کاهش می دهد. ریختن روزی دوبار یک قطره از روغن بنفشه در بینی برای افرادی که دچار حساسیت های فصلی هستند و ازعطسه های بی وقفه کلافه شده اند مفید است. این افراد بهتر است با همین روغن، پیشانی خود را نیز ماساژ دهند تا شدت عطسه کاهش یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار به آن مبتلا می شوند که علل و درمان گوناگونی دارد. تسکین آلرژی های فصلی با تکنیک های امتحان شده و واقعی. بهار به معنای غنچه های گل و درخت های شکوفه داده است و اگر شما یکی از میلیونها نفری هستید که آلرژی های فصلی دارند، به معنی عطسه، گرفتگی، آبریزش بینی و دیگر نشانه های آزار دهنده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز