title
کد خبر: 261785
00
عکس هایی از کامیون های جدید که انگار از فضا آمده اند

شرکت کنورث که تاسیس آن به سال ۱۹۲۳ میلادی در واشنگتن بازمی‌گردد، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین در جهان محسوب می‌شود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید کامیون نیز نمونه اول محصولات خود را از آن اقتباس کرده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز، این کمپانی به‌تازگی و در جریان نمایشگاه حمل و نقل پاک ۲۰۲۴ موسوم به Advanced Clean Transportation Expo از محصول جدید خود با نام کنورث سوپر تراک ۲ رونمایی کرده است.

کنورث سوپرتراک ۲؛ نسل جدید کشنده های آمریکایی

کنورث سوپرتراک ۲ معرفی شد؛ نسل جدید کامیون ها که انگار از فضا آمده است

کشنده مذکور که به‌لطف بهره‌وری از طراحی فوق‌العاده آیرودینامیک خود به قطارهای سریع‌السیر ژاپنی شباهت پیدا کرده، در طراحی خاص و فضایی خود با استفاده از چرخ‌های بسته و ساختار بادگریز بدنه باعث شده تا این کامیون غول‌پیکر مصرف انرژی بهتر و سرعت بیشتری داشته باشد. کنورث برای تکمیل پکیج آیرودینامیک بدنه سوپرتراک ۲ و بهبود کیفیت راندمان آن، از سیستم تعلیق متغیر استفاده کرده است.

جو آدامز، مهندس ارشد کنورث در مورد طراحی SuperTruck 2 گفته است:

آنچه ما تولید کردیم محدودیت‌ها را در کاهش کشش آیرودینامیکی افزایش می‌دهد، در حالی که یک پیشرانه جدید را نیز در خود جای داده است. در نتیجه، این محصول یک رویکرد سیستماتیک برای توسعه یک وسیله نقلیه آینده‌نگر و در عین حال مرتبط با فناوری‌هایی است که پتانسیل پالایش و تجاری‌سازی را دارند.

کنورث سوپرتراک ۲ معرفی شد؛ نسل جدید کامیون ها که انگار از فضا آمده است

سوپرتراک ۲ به‌لطف بهره‌وری از موتور پیشرفته‌تر و تریلر سبک‌وزنی که دارد به این راندمان خوب دست پیدا کرده است. کنورث می‌گوید وزن تریلر این خودرو و مجموعه همراه آن برابر ۱۱,۸۳۹ کیلوگرم است که نسبت به نمونه‌های متداول بازار، ۳,۲۲۱ کیلوگرم سبک‌تر شده است.

این شرکت آمریکایی برای کاهش وزن این بخش، از ۱۰ تایر کانسپت استفاده کرده که ۱۶۱ کیلوگرم وزن خودرو را کاهش داده و مقاومت چرخشی بسیاری پایینی دارند. سوپرتراک ۲ به‌لطف تعبیه موتور نوگرایانه‌اش، برای دستیابی به مسافت قابل پیمایش متداول خود به باک سوخت کوچک‌تری نیاز دارد که خود باعث کاهش وزن می‌شود.

مشخصات پیشرانه هیبریدی Kenworth SuperTruck 2

کنورث سوپرتراک ۲ معرفی شد؛ نسل جدید کامیون ها که انگار از فضا آمده است

در بخش فنی، سوپرتراک ۲ کنورث از موتور PACCAR MX-11 با قدرت 440 اسب بخار استفاده می‌کند که از طریق گیربکس اتوماتیک PACCAR TX-12 هدایت می‌شود. همچنین این کامیون از یک ژنراتور الکتریکی 48 ولتی نیز بهره می‌برد. مجموع این مشخصات، یک سیستم هیبریدی خفیف برای این کشنده ایجاد می‌کند که توسط باتری‌های لیتیوم‌یونی نسل جدید تغذیه می‌شود.

باتری‌ها از طریق ترمز احیا کننده دوباره شارژ می‌شوند. این به سوپرتراک ۲ کنورث اجازه می‌دهد تا فن‌های الکتریکی، فرمان الکتریکی و نیرو را برای پمپ‌های خنک‌کننده الکتریکی و تهویه مطبوع که قبلا به‌صورت مکانیکی هدایت می‌شدند، راه‌اندازی کند.

فن موتور به‌تنهایی می‌تواند تا ۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. سیستم هیبریدی در کنار بهبود راندمان باتری و مجموعه موتوری، به راننده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به روشن نگه داشتن پیشرانه درون‌سوز سوپرتراک ۲، از سیستم‌های برقی استفاده ببرد و به این صورت، مصرف سوخت آن هم کاهش پیدا کند.

امکانات مدرن لوکس‌ترین کامیون کشنده هیبریدی جهان

کنورث سوپرتراک ۲ معرفی شد؛ نسل جدید کامیون ها که انگار از فضا آمده است

نمای داخلی سوپرتراک ۲ هم از طراحی و امکانات منحصر‌به‌فرد با تمرکز ویژه بر امنیت و آسودگی راننده مجهز شده است. از جمله امکانات مدرن این کشنده می‌توان به کلاستر بزرگ ۱۵ اینچی روبه‌روی راننده، آینه‌های جانبی دوربین‌دار، صندلی مرکزی، سیستم اعلان وضعیت کامیون، ترمز اضطراری هوشمند و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. همچنین بهره‌گیری از تخت خواب پشت صندلی با قابلیت تاشوندگی و تبدیل آن به یک مبل و میز جابه‌جا شونده، فضای کابین را برای اقامت‌های میان‌راهی کامل می‌‌کند.

کنورث سوپرتراک ۲ معرفی شد؛ نسل جدید کامیون ها که انگار از فضا آمده است

کنورث که با معرفی مدل T660 در سال ۲۰۰۹ میلادی، دستیابی به بهبود دو برابری راندمان را در سر می‌پروراند، سرانجام موفق شد با محصول جدیدش به بهبود ۱۳۶ درصدی دست پیدا کند و درگ سوپرتراک ۲ را در مقایسه با نمونه‌های متداول تا ۴۸ درصد کاهش دهد.

این کامیون به طراحی ماژولار پیشرانه هم مجهز شده که به توسعه‌دهنده اجازه خواهد داد در صورت تمایل، به‌جای پیشرانه دیزلی از سلول‌های سوختی، مخزن هیدروژن یا بسته باتری استفاده کند و به این ترتیب، قوای محرکه و نیروی آن را تغییر دهد.

منبع: گجت نیوز   


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز