title
کد خبر: 26115
00
مکمل ها را تنها از داروخانه ها خریداری کنید

کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه همدان، داروخانه‌‌ها را تنها منبع عرضه انواع مکملها ی سالم بیان کرد

به گزارش بهداشت نیوز، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان،‌دکتر مجید حنیفه مکملها راکامل کننده رژیم غذایی عنوان کرد و افزود: این مواد شامل ویتامین، داروهای گیاهی و پروتئین هستند که در ارتقا و بهیود عملکرد سیستم بدن نقش داشته و نباید از آنه به عنوان جایگزین مواد غذایی استفاده کرد.

 وی با اشاره به اینکه مکمل ها باید خوردنی باشند نه تزریقی گفت: هرآنچه از این اقلام به صورت تزریقی دریافت شود مکمل نیست و به عنوان دارو محسوب می شود.

 دکتر حنیفه تقویت سیستم ایمنی، کمک به اصلاح کمبودها ی تغذیه ای، کاهش سوء آلاینده ها و برطرف کردن نیاز به بعضی ویتامین ها را از موارد مصرف منطقی مکملها برشمرد.

 وی توجه به مقدار مصرف و مقدار تکمیلی توصیه شده مکملها را ضروری دانست و افزود: هرکدم از مکمل ها در صورت مصرف خود سرانه، بدون تجویز پزشک و مصرف بیش از حد عوارض سمی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو با تاکید بر پرهیز از خرید و مصرف مکمل‌ها در روزهای ابتدایی ورزش کردن گفت: تامین نیاز های تغذیه‌ای نوجوانان و جوانان آنها را از مصرف این اقلام بی نیاز خواهد کرد.

دکتر حنیفه با بیان اینکه ممکن است برخی تلاش کنند با تبلیغات سوء نوجوانان و جوانان را مجبور به خرید مکمل‌ها کنند تاکید کرد: خرید و مصرف داروها را با مشورت پزشک و از داروخانه‌ها تهیه کنید.

وی افزود: کودکان و نوجوانان رشته های ورزشی ژیمناستیک، کشتی و دیگر ورزشها که تاکید بر حفظ وزن دارند باید از طریق پزشک این مکمل‌ها را دریافت کنند


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز