title
کد خبر: 257861
00
 مرعوب فرزندان پرتوقع نشوید!

فرزند خردسال و از او هم بیشتر ، فرزند نوجوان ما، همواره می‌خواهد، می‌خواهد و می‌خواهد. به خاطر داشته باشید که با تهدید، اصرار و پرخاش ِ آنها بیش از حد همدلی و همدردی نکنید. شما می توانید با فرزندتان همدردی کنید، بدون اینکه ناخودآگاه تسلیم تمام خواسته هایش شوید. شما باید محکم‌تر بمانید و اجازه ندهید رفتار احساسی و تهدیدآمیزشان شما را تسلیم کند.

به گزارش بهداشت نیوز، تربیت فرزندان در بخش اول این مطلب دیدیم که اینکه کودک و نوجوان ما خود را سزاوار برآورده شدن تمام خواسته هایش می داند، کاملاً طبیعی است و این مرحله ای عادی و ضروری از مرحله رشد آنها به سمت بزرگسالی است. 

 وظیفه شما والدین این است که آنها را راهنمایی کنید و به آنها کمک کنید تا تعادلی بین خواسته ها و خویشتن داری خود پیدا کنند. 

آموختیم که باید به فرزندان مان فرصت بدهیم تا احساسات خود را به تمامی ابراز کنند. باید به آنان بیاموزیم که به دیگران هم فکر کنند و در این زمینه راهکارهایی ارائه دادیم. همچنین تاکید کردیم که هرگز فرزندان تان را مرکز جهان هستی تان قرار ندهید، که انگار شما فقط روی زمین هستید تا در اختیار خواسته ها و نیازهای آنان باشید  و زمین و جهان هستی فقط گِرد فرزند شما می چرخد.

از شما خواستیم که در خود کند و کاو کنید و ببینید چرا تسلیم خواسته های فرزندان تان می شوید. و راهکارهایی ارائه دادیم تا به شما کمک کنند، فرزندان تان را از خود محوری دور کنید و در عین حال طوری عمل کنید که آنان علائق و احساسات شان را حفظ کنند.

منبع: سواد زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز