title
کد خبر: 257463
00
در وعده سحری سبزیجات پخته و غذاهای سرشار از این ماده را بخورید

یک متخصص تغذیه یزدی صبح امروز در وبینار آموزشی تغذیه و روزه داری به مصرف سبزیجات پخته و غذاهای پروتئینی در وعده سحری تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مفدا یزد، مرکز ارتقاء سلامت کارکنان و اعضای هیات علمی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان وبینار آموزشی تغذیه و روزه داری با تدریس دکتر فاطمه کاسب متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد برگزار نمود.

دکتر فاطمه کاسب با تاکید بر اهمیت وعده سحری در این خصوص گفت: وعده سحری باید یک وعده کامل باشد و انرژی روز را تامین کند ترجیحا از سبزیجات پخته و غذاهای پروتئینی استفاده شود و از خوردن سبزیجات خام، غذاهای چرب و شور، همچنین شیرینی و کافئین که موجب تشنگی در طول روز می گردد پرهیز شود.

وی افزود: برای وعده افطار، غذاهای سبک و آبکی مانند سوپ گزینه مناسبی است و با توجه به اینکه معده زمان طولانی خالی بوده است افطاری باید به آهستگی خورده شود تا پیام احساس سیری به مغز رسانده شود.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: بهتر است برای تامین آب بدن در فاصله افطار تا سحر بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب و همچنین سبزیجات و میوه های فصل مصرف گردد، همچنین انجام ورزش هایی چون پیاده روی و شنا نیز در این ایام توصیه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد تصریح کرد: همانگونه که روزه داری فرصت مناسبی برای کاهش وزن می باشد می تواند با پرخوری و بدخوراکی افزایش وزن را به همراه داشته باشد لذا می بایست نسبت به آگاهانه خوردن در وعده های غذایی اقدام موثر نمود.


وی همچنین ضمن بیان فواید و مضرات روزه داری در خصوص افراد مبتلا به بیماری های قلبی، دیابت، صرع و ... که مجاز به روزه داری نیستند توضیحاتی را ارائه نمود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز