title
کد خبر: 257279
00
۵ ماده غذایی آبرسان برای بدن

آبرسانی به بدن برای سلامت عمومی ضروری است، در حالی که آب منبع اصلی برای آبرسانی به بدن است ، برخی از غذاها نیز می توانند به میزان قابل توجهی به نیازهای هیدراتاسیون روزانه کمک کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مطلب، پنج غذای آبرسان را بررسی می‌کنیم که نه تنها مزه آن‌ها لذت بخش است بلکه شما را در طول روز سیر نگه می‌دارند و از این جهت در حفظ و کاهش وزن موءثر هستند.

خیار

خیار با محتوای تقریبا ۹۵ درصدی آب، در مواد غذایی آبرسان حرف اول را می‌زند. این سبزی ترد نه تنها یک عنصر با طراوت به سالادها و میان وعده‌های شما اضافه می‌کند، بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین K و پتاسیم را نیز فراهم می‌کند.

هندوانه

هندوانه نه تنها میوه‌ای محبوب و خوشمزه است، بلکه یک نیروگاه آبرسان نیز هست. حدود ۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد و به عنوان یک رفع کننده طبیعی تشنگی عمل می‌کند. هندوانه که سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن است به سلامت پوست و آبرسانی کلی کمک می‌کند.

کرفس

کرفس با داشتن تقریباً ۹۵ درصد آب، یک میان وعده آبرسان است که طعم مطلوبی به وعده‌های غذایی شما می‌بخشد. علاوه بر این، کرفس حاوی الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم است که آن را به گزینه‌ای عالی برای تامین سطح هیدراتاسیون بدن تبدیل می‌کند.

توت فرنگی

فراتر از طعم شیرین و رنگ زنده، توت فرنگی حاوی حدود ۹۱ درصد آب است. این میوه سرشار از ویتامین C، منگنز و آنتی‌اکسیدان‌ها است که آن‌ را به یک مکمل آب‌رسان و غنی از مواد مغذی برای رژیم غذایی شما تبدیل می‌کند.

ماست

ماست، به ویژه ماست یونانی، نه تنها بافتی کرمی و لطیف ایجاد می‌کند، بلکه به مصرف مایعات روزانه مورد نیاز بدن شما نیز کمک می‌کند. این ماده غذایی با محتوای تقریبا ۸۵ درصد آب، یک پایه آبرسان برای یک میان وعده ساده و با طراوت است.

خط پایان

گنجاندن غذاهای آبرسان در رژیم غذایی روزانه یک راه خوشمزه و مغذی برای حمایت از سلامت کلی است. این غذاها نه تنها به مصرف مایعات روزانه شما کمک می‌کنند، بلکه مزایای سلامتی بی شماری از بهبود سلامت پوست گرفته تا تامین سطوح انرژی پایدار را نیز ارائه می‌دهند. بنابراین، قهرمانان آبرسان را در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود به طور ویژه در نظر بگیرید و از رضایت دوگانه طعم و هیدراتاسیون بهینه لذت ببرید.

منبع: همشهری آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز