title
کد خبر: 256804
00
اگر در خانه شما فرزندسالاری است، بخوانید

یک درمانگر خانواده با بیان اینکه در زندگی‌های فرزندسالاری، بچه‌ها فرمان زندگی را به غلط به دست می‌گیرند گفت: در صورت عدم درمان، زندگی چنین فرزندانی به کودک سالاری تبدیل می‌شود که همه دنیا به او بدهکارند و وقتی وارد جامعه‌ شده و عملی برخلاف میلشان انجام شود، سرخورده می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شبنم طلوعی درمانگر خانواده در خصوص خانواده‌های «فرزند سالار» گفت: در زندگی فرزندسالاری بچه‌ها فرمان زندگی را به غلط به دست گرفته و زمانی خانواده‌ها به فکر راه حل می‌افتند که کاملاً از رفتار فرزند کلافه شده و اعلام می کنند اختیار ما دست فرزندمان است.

وی زمان مراجعه پدر و مادر به مشاور را وقتی اعلام کرد که به بن‌بست می خورند و افزود: والدین تا با مشکل مواجه نشوند وارد اتاق درمان نمی‌شوند.

این درمانگر خانواده تنها راهکار این مسئله را طی کردن پروسه فرزند پروری اعلام کرد و ادامه داد: فرزندپروری آسیب‌هایی را به دنبال دارد به عنوان مثال راننده یک ماشین وقتی کسی باشد که گواهینامه ندارد به خود، دیگران و وسیله نقلیه آسیب می‌زند؛ فرزند نیز زندگی، رابطه پدر و مادر را خراب می‌کند و خود نیز در مسیر بزرگ شدن کودکی، نمی‌تواند به خوبی کودکی کند.

طلوعی عنوان کرد: زندگی چنین فرزندانی به کودک سالاری تبدیل می‌شود که همه دنیا به او بدهکارند و وقتی وارد جامعه‌ شده و عملی برخلاف میلش انجام می شود، سرخورده می‌شود.

وی درباره اتاق درمان توضیح داد: اتاق درمان در واقع آموزش‌های فرزندپروری است که باید بررسی شود چرا خانواده به سمت این الگو رفته است. زمانی که رابطه پدر و مادر خوب نباشد، معضلاتی به وجود می‌آید که در زندگی کودکان حکومت می‌کنند.

به گفته وی، ارزش دادن و گرامی‌داشتن شخصیت فرزندان گرچه فراوان مورد تأکید است اما افراط در آن تبعات سویی در خانواده و جامعه به دنبال دارد که تقابل والدین با فرزندان یکی از عواقب شیوه فرزندسالاری است.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز