title
کد خبر: 254908
00
همه بیمارستان‌های این دانشگاه علوم پزشکی آموزشی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دستور رئیس جمهور برای فوق العاده خاص پرستاران در حال اجرایی شدن است، از آموزشی شدن تمام بیمارستان‌های این دانشگاه خبر داد.  

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علی مشکی در بازدید جامع عملکردی از بیمارستان هاشمی نژاد درباره جمعیت تحت پوشش درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: در حال حاضر 5 و نیم میلیون جمعیت تهران و حومه به طور ثابت و 9 میلیون نفر هم جمعیت در گردش تحت پوشش درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران است و این آمار در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور بیشترین آمار محسوب می‌شود ولی متاسفانه از نظر تعداد نیروهای انسانی، تجهیزات و اعتبارات مالی یکی مانده به آخر هستیم. با این وجود ما با تلاش کارکنان خود موفق شده ایم جزو دانشگاه های ممتاز نخست کشورمان باشیم.

مشکی همچنین درخصوص عملکرد بیمارستان هاشمی نژاد گفت: بیمارستان هاشمی نژاد بیمارستانی تک تخصصی و نمونه است و در زمینه کلیه و مجاری ادراری سرآمد است. بیمارستان هاشمی نژاد یک بیمارستان آموزشی درمانی است، بحث آموزش و درمان از هم جدا نیست. دانشجویان امروز در آینده وارد سیستم درمان خواهند شد با توجه به افزایش ورودی دانشجویان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تصمیم گرفته ایم به مرور با فرآهم سازی امکانات بیمارستان‌های تحت پوشش خود را به بیمارستان‌های آموزشی تبدیل کنیم.  

وی درباره کمبود نیروی پرستاری گفت: کمبود نیروی پرستاری کمبود کشوری است. ما در تلاش هستیم با ایجاد بحث‌های انگیزشی رضایت‌مندی آنان را بالا ببریم. در افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار بحث فوق العاده خاص پرستاری با رئیس جمهور مطرح شد و وی برای اجرایی شدن آن دستوراتی را به وزیر بهداشت ابلاغ کرد که در حال حاضر در مرحله اجرایی شدن است.

مشکی استفاده از دانش‌های نوین و هوش مصنوعی در کارهای درمانی را بسیار اثر بخش دانست و از پایلوت قرار گرفتن بیمارستان هاشمی نژاد برای آزمایش سیستم صوت به متن در تسهیل گزارش نویسی پرستاری ابراز رضایت کرد.

وی از تلاش برای پیاده سازی استفاده از روبو نرس (استفاده از ربات‌ها در بعضی از کارهای پرستاری) خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال آزمایش روی این طرح است و با پیاده سازی آن به پرستاران کمک بسیاری خواهد شد. با صرفه جویی در وقت، پرستاران وقت بیشتری برای انجام کارهای تخصصی خواهند داشت.

مشکی تصریح کرد: در بحث تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی از حمایت‌های دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت قدردانی می‌کنیم. با موافقت وی و پیگیری‌های مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه، ارتباط خوبی با واحدهای تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها برقرار شد. کمبودهای اولیه مراکز درمانی مشخص شده و قرارداد تامین این تجهیزات با هیئت امنای ارزی اجرایی شد و اقلام در حال تحویل به بیمارستان‌ها است. همچنین تامین تجهیزات سرمایه ای سنگین مانند پت سی تی و گامانایف از محل وام بانک جهانی ICERP3 در حال پیگیری است.

وی درباره حمایت از پزشکان 2k گفت: برای ترغیب پزشکان 2k سقف کارانه آنها حذف شده و در بحث‌های مالیاتی آنان تغییراتی اعمال شده است و این امر باعث ترغیب به حضور این پزشکان در مراکز درمانی دولتی ما شده است. نگهداشت این پزشکان برای درمان و آموزش نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.

درآمدزایی از طریق جذب بیماران بین الملل و همچنین بازگشایی بخش های VIP از دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به آن تاکید داشت . وی به تشکیل یک هولدینگ مشترک در ساماندهی بیماران توریسم خبر داد و گفت: به زودی با تشکیل هولدینگ مشترک زیر نظر معاونت درمان ، بیماران با رعایت عدالت به بیمارستان ها ارجاع می شوند و تمامی بیمارستان ها از سود حاصل از آن منتفع خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به مقوله توجه به بحث اقتصاد سلامت و همکاری با دانشکده مدیریت پرداخت و گفت: دانش آموختگان رشته اقتصاد سلامت دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایران از سرآمدان این رشته در کشور هستند. ما باید بتوانیم مدیران مسلط بر حوزه اقتصاد سلامت تربیت کنیم، این امر به بیمارستان‌ها کمک خواهد کرد که با استفاده از راهکارهای علمی برای حل مشکلات اقتصادی بیمارستان‌ها اقدام شود.

در ادامه دکتر سیدمرتضی باقری رئیس بیمارستان هاشمی نژاد و مهتاج هاشمی مدیر بیمارستان گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده ارائه کردند.

براین اساس هاشمی مهتاج هاشمی مدیر بیمارستان هاشمی نژاد از افزایش تخت‌های بیمارستان از 176 تخت به 190 خبر داد و گفت: به زودی 2 اتاق عمل ویژه در طبقه منفی یک بیمارستان افتتاح خواهد شد که به طور تخصصی برای جراحی عروق و نفرولوژی تخصیص داده می‌شود.

مدیر بیمارستان هاشمی نژاد به افزایش 76 درصدی درآمد در 9 ماه گذشت اشاره کرد و افزود: با وجود افزایش 35 درصدی تعرفه، ما موفق به افزایش 76درصدی درآمد در 9 ماه گذشته شدیم و این درآمدزایی با همت و همکاری تمامی کارکنان محقق شد. همچنین تشویق پرسنل و آموزش‌های مالی درباره روش‌های کاهش هزینه‌ها و افزایش سود به آنها علت مهم این افزایش درآمد است. هر پرسنلی در هاشمی نژاد بیشتر زحمت بکشد بیشتر دیده خواهد شد و ترفیع خواهد گرفت

مدیر بیمارستان هاشمی نژاد همچنین از معاون درمان خواست برای تعویض تجهیزات آنژیوگرافی و سونوگرافی این مرکز درمانی مساعدت صورت پذیرد.

گفتنی است، بازدید جامع عملکردی از بیمارستان هاشمی نژاد با حضور دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه، دکتر فاطمه رضوان مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد و مدیران حوزه درمان انجام شد. هدف از این بازدیدها بررسی چالش بیمارستان‌ها و ارائه راهکار برای حل آن است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز