title
کد خبر: 254178
00
مصرف آنتی‌بیوتیک ایرانی‌ها چقدر بیشتر از بقیه دنیاست؟

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میانگین مصرف سالیانه آنتی بیوتیک‌ها در ایران ۳ برابر بیشتر از کشور‌های عضو سازمان همکاری های اقتصادی است.

به گزارش بهداشت نیوز سیدحیدر محمدی٬ رئیس سازمان غذا و دارو گفت:  در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه اقلام دارویی بیماران اعصاب و روان در کشور گزارش نشده است.  

او بیان کرد: در سال گذشته داروی بیماران اعصاب و روان به دلیل موضوع تامین مواد اولیه دارویی دچار کمبودی موقت شده بود که با انجام اقدامات لازم و موثر این مسئله برطرف شده است.  

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر مصداقی در خصوص کمبود داروی خاصی برای بیماران اعصاب و روان وجود دارد٬ حتما به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود تا سازمان کمبود احتمالی آن را پیگیری کند.  

محمدی ادامه داد: داروی جانبازان و ایثارگران مانند سایر اقلام دارویی در کشور تامین می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میانگین مصرف سالیانه آنتی بیوتیک‌ها در ایران ۳ برابر بیشتر از کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

محمدی تاکید کرد:  الان شرایط خوبی در زمینه تامین دارو داریم؛ به طوری که ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شوند.

او بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در زمینه عدالت در سلامت و دارو و در دسترس بودن دارو، اجرای طرح دارویار است. قاچاق معکوس برای شیر خشک انجام می‌شود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز