title
کد خبر: 253757
00
دل درد عصبی، تکرر ادرار، نفخ، ناراحتی معده و زیاد بودن حرکات شکمی را با این تکنیک ها درمان کنید

در برخی موارد، سطح استرس شما می‌تواند باعث ایجاد علائمی از حرکات شکمی تا ناراحتی معده و افزایش ادرار و نیاز به دفع شود. درمان این مسئله می‌تواند شامل تکنیک‌های آرام بخش و داروهای گیاهی باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، در برخی موارد، سطح استرس شما می‌تواند باعث ایجاد علائمی از حرکات شکمی تا ناراحتی معده و افزایش ادرار و نیاز به دفع شود. درمان این مسئله می‌تواند شامل تکنیک‌های آرام بخش و داروهای گیاهی باشد.

●دل‌درد عصبی چیست و آیا من به آن مبتلا هستم یا خیر؟!

دل‌درد عصبی می‌تواند یک اتفاق رایج در برخی افراد باشد. با این حال، طبق گفته پزشکان و علم پزشکی، این یک بیماری مصوب یا قابل تشخیص نیست.

داشتن دل‌درد عصبی می‌تواند با وضعیت عاطفی یا سلامت روانی، سلامت گوارش یا روده یا حتی ترکیبی از هر دو مرتبط بوده و به ندرت ممکن است نشان دهنده اتفاق جدی‌تری باشد.

همچنین دل‌درد عصبی‌ می‌تواند نحوه عملکرد طبیعی دستگاه گوارش شما در مواقع استرس باشد یا ممکن است فقط یک تجربه مجزا و غیر قابل پیش‌بینی باشد.

●علائم رایج دل‌درد عصبی 

ممکن است شامل موارد زیر باشد:

○دلشوره و اضطراب داشتن

○احساس انقباض، گرفتگی و گره در معده

○احساس عصبانیت یا اضطراب

○لرزیدن یا پیچش عضلات

○نفخ مکرر

○ناراحتی معده ، حالت تهوع یا سوء هاضمه ، سیر شدن سریع هنگام غذا خوردن

○احساس گرما، حرکت یا نفخ در دستگاه گوارش

○افزایش ادرار و حرکات روده

●چگونه می‌توانیم دل‌درد عصبی را درمان کنیم؟

دل‌درد عصبی‌ را اغلب می‌توان با درمان‌های خانگی و طبیعی و همچنین تغییر سبک زندگی درمان کرد.

○داروهای گیاهی را امتحان کنید.
برخی از گیاهان دارویی می‌توانند دل‌درد عصبی را در برخی از افراد تسکین دهند. اگر حالت تهوع یا استفراغ دارید، ریشه زنجبیل می‌تواند کمک‌کننده باشد. یک تکه ریشه را جویده ،چای زنجبیل بنوشید یا آب نبات زنجبیلی بخورید.

○از مصرف انواع کافئین به خصوص قهوه خودداری کنید.
محتوای کافئین موجود در قهوه می‌تواند باعث تحریک عصبی و اضطراب شده و آن را تشدید کند. علاوه بر این، قهوه روده‌ها را تحریک کرده و بروز علائم در روده را بدتر می‌کند.

برای نوشیدت قهوه صبر کنید تا حرکات عصبی روده‌های شما آرام شده یا نوشیدنی های دارای کافئین کمتر مانند چای سبز یا چای اولانگ را جایگزین کنید.

○تنفس عمیق، تمرکز حواس و مدیتیشن را تمرین کنید.
تمرینات ذهنی به شما کمک می‌کند تا روی نفس خود تمرکز کرده و شما را به لحظه حال باز می‌گرداند. این روش می‌تواند استرس و اضطرابی را که دلیل ایجاد دل‌درد عصبی شده‌است را مدیریت کرده و تنفس عمیق می‌تواند به طور ویژه‌ای مفید واقع شود.

اگر به مدیتیشن علاقه‌مندید یا ترفند ذهنی دیگری دارید که شما را آرام می کند، بهتر است از آن‌ها بهره ببرید.

○روغن‌های آرام‌بخش یا بخورها را امتحان کنید.
بخورهای گیاهی یا روغن‌های ضروری که به عنوان پخش‌کننده‌های معطر استفاده می‌شوند، برای کمک به برخی از افراد مبتلا به اضطراب شناخته شده‌اند.

محصولاتی را با گیاهان آرام بخش مانند بابونه، اسطوخودوس، وتیور یا گل رز خریداری کرده و دستورالعمل های محصول را دنبال کنید. زمانی که با دل‌درد عصبی سروکار دارید، این مساله با زمان و فضای آرامش‌بخش برای خود ترکیب کنید.

○فضایی برای استراحت خود پیدا کنید.
در نهایت، زمان و مکانی برای خود پیدا کنید تا ذهن خود را تخلیه کرده و کنترل اعصاب خود را به دست بگیرید، حتی اگر این زمان کاملاً تنها باشبد. از بخشش خود، حتی پس از یک رویداد مهم، نترسید.

اگر صحبت با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا یکی از عزیزان برای شما کمک کننده است، در این مدت این کار را انجام دهید. صحبت با کسی که به او اعتماد دارید می‌تواند به شما کمک کند تا بر اضطراب غلبه کنید.

●چگونه می توانیم از بروز دل‌درد عصبی‌ در آینده جلوگیری کنیم؟

درمان‌های خاص راه‌حلی سریع برای دل‌درد عصبی هستند. با این حال، اگر این یک اتفاق رایج و دردسرساز برای شما است، در اینجا چند رویکرد کلی‌ در سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند مفید واقع شود. 

○استرس را در زندگی خود مدیریت کنید.
دل‌درد عصبی‌ می‌تواند به این معنی باشد که شما به راحتی عصبی می‌شوید. 
از سوی دیگر، اگر هر روز با تجربیات استرس‌زای مزمن و بسیاری از علائم دل‌درد عصبی روبرو هستید، یافتن زمان و راه‌هایی برای مدیریت استرس ضروری بوده و به فروکشی دل‌درد عصبی شما کمک می‌کند. 

○بهبود سلامت روده
دل‌درد عصبی می‌تواند نشان دهنده یک بیماری گوارشی بوده و همچنین ممکن است به این معنی باشد که سطح استرس و سلامت دستگاه گوارش نیاز به رسیدگی و بهبود دارند. مقابله با بسیاری از مشکلات مانند سوء هاضمه، نفخ، و سیری همراه با دل‌درد عصبی از نشانه‌های قوی این امر است.

○وعده‌های غذایی خود را تغییر دهید.
سعی کنید به جای وعده‌های غذایی بزرگ، وعده‌های غذایی کوچکتر بخورید. اگر هضم شما مختل شود می‌تواند باعث بروز دل‌درد عصبی شود پس در هنگام مواجهه با دل‌درد عصبی خوردن وعده‌های غذایی کوچکتر و سبکتر همراه با غذاهایی که هضم آسانی دارند می‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع: وبسایت سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز