title
کد خبر: 252443
00
کمبود داروی «هیومیت» بیماران هموفیلی در این استان

مدیر کانون هموفیلی خوزستان با اشاره به کمبود داروی "هیومیت" گفت: بیماران دارای اختلال "ون ویلبراند" از داروی هیومیت استفاده می‌کنند و اگر از این دارو استفاده نکنند، خونریزی این بیماران قطع نمی‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، اشرف فرامرزیان‌پور با اشاره به وضعیت کمبود داروی بیماران هموفیلی اظهار کرد: در حال حاضر کمبود داروی فاکتور ۸ برطرف شده است اما بحران دیگری شروع شده و دو سه ماهی است که با کمبود داروی "هیومیت" مواجه شده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه هرازگاهی یکی از فاکتورهای انعقادی دچار کمبود می‌شود. در تامین فاکتور ۱۳ هم مشکل وجود داشت اما در خوزستان فعلا از نظر این دارو مشکلی نداریم.

مدیر کانون هموفیلی خوزستان گفت: بیماران دارای اختلال "ون ویلبراند" از داروی هیومیت استفاده می‌کنند و اگر از این دارو استفاده نکنند، خونریزی این بیماران قطع نمی‌شود. با توجه به اینکه یکی از گروه‌هایی که به هیومیت نیاز دارند زنان هستند، زنان بیمار بسیار با این مشکل درگیر هستند.

وی بیان کرد: در صورت دریافت نکردن دارو یا تاخیر در دسترسی زنان به این دارو ممکن است خونریزی‌های ماهیانه آن‌ها بند نیاید و این مساله، بسیار اذیت‌کننده است.

فرامرزیان‌پور گفت: حدود  ۴۰ روز است که ذخیره دارویی بیمارستان صفر شده است. مدتی است ذخیره دارویی که در خانه‌ها وجود داشت هم تمام شده و دسترسی به این دارو صفر شده است.

مدیر کانون هموفیلی خوزستان گفت: این دارو خارجی است و مشابه ایرانی ندارد. چند ماه قبل از اتمام ذخیره دارویی باید پیش‌بینی‌ها و خرید و توزیع دارو انجام می‌شد اما این کار انجام نشده است و طبق شنیده‌ها، ارز خرید دارو تامین نشده است. 

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز