title
کد خبر: 250692
00
ترفندی که باعث تقویت حس خلاقیت فرزند شما می‌شود

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین شیوه‌های پرورش خلاقیت و سر ذوق آوردن دانش‌آموزان دبستانی برای درس و مشق، آموزش ساخت کاردستی است. ساختن انواع کار دستی و همراهی دانش‌آموزان در فرآیند تهیه کاردستی‌ها سبب می‌شود تا جوانه‌های خلاقیت در ضمیر آنها بارور شود.

به گزارش بهداشت نیوز با این اوصاف، به عنوان والدین یا معلم دانش‌آموزان، آموزش و ساخت کاردستی‌ها را در میان فعالیت‌های روزانه‌تان جای دهید. «سمیه جعفری»، کارشناس علوم پرورشی در این باره می‌گوید: «به کمک ساخت کاردستی، عزت نفس و حس استقلال دانش‌آموز تقویت می‌شود و یاد می‌گیرد چگونه از ابزارهای مختلف برای ساختن چیزهای جدید استفاده کند. همین فکر کردن و ایده‌سازی به فعالیت خلاقیت در او می‌انجامد. هر زمان دانش‌آموز سرگرم ساخت کاردستی می‌شود در واقع با کمک تفکر انتقادی و مهارت تصمیم‌گیری به دنبال خلق و آفرینش است. در آموزش و ساخت کاردستی، الگوهای تکراری و محدودیت در ایده‌پردازی را از میان بردارید. ااجازه دهید دانش‌آموز، مرغ خیالش را به هر سو که می‌خواهد پِر دهد.» جعفری می‌افزاید: «دانش‌آموزان هنگام ساخت کاردستی بر روی افکار، احساسات خود و ابزارهای مورد نیاز، متمرکز هستند. بنابراین می‌توان گفت که ساخت کاردستی شیوه مناسبی برای تقویت تمرکز و آرام کردن دانش‌آموز است؛ به ویژه اگر دانش‌آموزی دچار بیش‌فعالی باشد. از دیگر فواید ساخت کاردستی، سوق دادن دانش‌آموزان به سمت و سوی عمل‌گرایی است. در واقع با این شیوه دانش‌آموزان دانسته‌ها، آموزه‌ها و داده‌های علمی خود را به عمل تجسم می‌بخشند.»

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز