title
کد خبر: 250419
00
نخستین گام در پیشگیری از حوادث رانندگی

حوادث رانندگی، یکی از خطرات تهدیدکننده سلامت شهروندان است، پس ایمنی، نخستین گام در پیشگیری از حوادث رانندگی است.

به گزارش بهداشت نیوز، این موضوع را مسؤول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد و گفت: کودکان و سالمندان به علت بنیه بدنی ضعیف‌تر، وقتی دچار سانحه رانندگی می‌شوند، بیشتر از جوانان دچار ناتوانی شدید، یا مرگ می‌شوند.

اعظم شهبازخانیا، گفت: عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و رانندگان دوچرخه‌های موتوری در مقایسه با رانندگان و مسافران اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه موتوری بزرگ‌تر، بیشتر در معرض خطر هستند و از آنان به عنوان کاربران پُرخطر خیابان‌ها و جاده‌ها یاد می‌شود.

وی بیان کرد: رانندگان، بیشترین نقش را در پیشگیری از حوادث ترافیکی دارند؛ زیرا یک فرد، با رانندگی غیرایمن، نه‌ تنها جان خود، بلکه جان گروه بسیاری از افراد جامعه، مانند: عابرین پیاده، سرنشینان خودروی خود و سرنشینان دیگر وسایل نقلیه را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس بهداشتی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها با پرداختن به مسائل و اصول ایمنی، به موفقیت‌های چشمگیری در کاهش تعداد تصادفات و شدت آسیب‌ها و صدمات ناشی از آن‌ها دست یافته‌اند، خاطر نشان کرد: برای اجتناب از خطر، حذف یا تقلیل خسارات ناشی از حوادث، باید به دنبال تدابیری باشیم که امنیت و آسایش افراد جامعه تأمین شود، و یا ارتقا یابد؛ زیرا سوانح رانندگی و جاده‌ای، قابل پیش‌بینی و پیشگیری است. 

شهبازخانیا، بــاور ایمنی، احترام به قوانین، دسترسی به ملزومات ایمنی و دانش بکارگیری صحیح وسایل ایمنی را چهار اصـل مهــم ایمنی در جامعه دانست.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز