title
کد خبر: 250318
00
 امدادرسانی هلال‌احمر به ٢٩٢۵ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به عملیات سیل و آب گرفتگی، برف و کولاک و طوفان در 19 استان، از امدادرسانی به ٢٩٢۵ نفر در این عملیات خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس سازمان امداد ونجات، با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی، برف و کولاک و طوفان از 29 آبان تا 2 آذر، به تشریح اقدامات جمعیت هلال‌احمر پرداخت و گفت: در این مدت زمان ١٩ استان (آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، همدان و مازندران)، شامل ۵٧ شهرستان، ١٠٠ منطقه (١٨ شهر، ۵٢ روستا، ١٧ منطقه عشایری و ١٣ محور) نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

وی افزود: امدادگران‌ و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ٢٩٢۵ نفر امدادرسانی و ١٣٩ نفر را اسکان اضطراری دادند.

محمودی با بیان این که گل‌ولای ١۵٣ واحد مسکونی با کمک دستگاه‌های پمپ آب تخلیه شده است، ادامه داد: ١٢٩ تیم امدادی، شامل ۵۵٢ نفر در این عملیات شرکت کردند.

رئیس سازمان امداد ونجات گفت: ١١٨٩ تخته پتو، ٢٧۶۴ کیلوگرم نایلون، ۶١١ تخته موکت، ۶٣ شعله والور، ۴۴٢۶ قوطی کنسروجات، ١٣٧۵ کیلوگرم برنج، ٩۴ بسته غذایی و ٢۶ دستگاه چادر امدادی‌ بین افراد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.

لازم به ذکر است، امدادرسانی در ٩ شهرستان استان‌های متاثر از سیل و آب‌‎گرفتگی ادامه دارد.

گفتنی است، با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، امدادگران در حالت آماده‌باش قرار دارند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز