title
کد خبر: 248648
00
چرا بعضی‌ها زود به زود سرما می‌خورند؟

فوق تخصص ایمونولوژی بالینی گفت: تعداد دفعات ابتلا به عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و ... در گروه‌های سنی مختلف، متفاوت است. هرچه سن فرد پایین‌تر باشد، ساختار سیستم ایمنی هنوز کامل تشکیل نشده و در حد سیستم یک فرد بالغ نیست و به همین دلیل کودکان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های تنفسی مثل سرماخوردگی هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بمانیان بیان کرد: در سنین بالای ۷۰ سال هم به دلیل کهولت سن ممکن است سیستم ایمنی فرد، کارآیی سیستم ایمنی یک فرد جوان را نداشته باشد. «تضعیف سیستم ایمنی بدن»، یکی از عوامل اصلی ابتلای پی‌درپی افراد به بیماری‌های تنفسی و ویروسی است.

او ادامه داد: اگر ۱۰۰ بیمار را در نظر بگیریم که دچار عفونت‌های ویروسی و تنفسیِ مکرر می‌شوند، شاید ۵۰ مورد از این‌ها کسانی هستند که تغذیه خوب و خواب کافی ندارند و در شرایط استرس‌زا قرار دارند و با افراد بیمار در تماس هستند.
فوق تخصص ایمونولوژی بالینی گفت: ۳۰ نفر دیگر به خاطر آلرژی است که پی در پی دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند. ۲۰ بیمار هم افرادی هستند که ۱۰ نفرشان نقص ایمنی مادرزادی و ژنتیک دارند و ممکن است علت ابتلایشان به عفونت‌های مکرر همین مساله باشد. ۱۰ بیمار دیگر هم به دلیل نقص‌های ایمنی ثانویه مثل اچ‌آی‌وی مثلا مبتلا به عفونت‌های مکرر می‌شوند.

منبع: همشهری آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.