title
کد خبر: 245047
00
کفش مناسب پیاده‌روی اربعین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی نیاز به رعایت نکاتی جهت جلوگیری از تاول و درد پا داریم. مهمترین عاملی که می‌تواند از تاول و بروز عوارض بعدی آن در پا جلوگیری کند کفش خوب است.

به گزارش بهداشت نیوز اگر به دنبال یک جفت کفش مناسب برای پیاده‌روی در مراسم اربعین هستید. خبر خوب این است که طیف وسیعی از کفش‌های باز می‌توانند به شما کمک کنند تا گام‌های بلند خود را بردارید. هنگامی که قصد دارید هر کفش پیاده‌روی را در نظر بگیرید، روی این عوامل تمرکز کنید:

پایدار باشد: شما نیاز به کفشی دارید که از ساق‌های پایتان به خوبی محافظت کند و از هر نظر پایدار باشد به این معنی که کفشی باشد نتوانید آن را به راحتی در دستان خود خم کنید یا بچرخانید.

دارای بالشتک باشد: کفشی برای پیاده روی طولانی مناسب است که به جای یک بالشتک بزرگ در پاشنه، بالشتکی داشته باشد که در تمام کف کفش گسترده شده باشد؛ اینگونه کفش‌ها برای اغلب افرادی که به پیاده‌روی بسیار طولانی می‌روند مناسب است.

کفشی مناسب پای شما باشد: مهم ترین عامل داشتن کفشی است که مناسب پای شما باشد، توصیه یک متخصص در زمینه انتخاب کفش مناسب برای پا و اندام شما بهترین راهکار است.

نکات ویژه برای انتخاب کفش مناسب پیاده‌روی اربعین

در زمان خرید کفش برای پیاده‌روی طولانی اربعین حسینی کفش مورد نظر خود را بپوشید و ۵ دقیقه با آن راه بروید. در این مدت به انگشتان پا، روی پا و کف پا توجه کنید. اگر در این مدت هیچ فشار یا ناراحتی احساس نمی‌کنید، این کفش می‌تواند یک کفش مناسب برای اربعین باشد.

  • پنجه های کفش باید پهن باشد.
  • پاشنه‌ها باید پهن و ۲-۴ سانتیمتر ارتفاع داشته باشند.
  • جنس پاشنه و زیره باید سبک، انعطاف پذیر و نسبتا بادوام باشد.
  • ارتفاع کف پا (محل قرارگیری انگشتان پا) ۰.۵ تا ۱ سانتیمتر باشد
  • برای جلوگیری از پیچ‌خوردگی مچ پا، بهتر است کفش‌های ساق بلند را در بالای مچ پا انتخاب کنید.
  • رویه کفش باید از مواد عالی و ضد آب باشد تا پا بتواند نفس بکشد و از تجمع رطوبت در کفش جلوگیری کند.
  • اگر کف پای شما صاف و قوس آن کم است، بهتر است قبل از شروع راه رفتن، یک کفی طبی مناسب داشته باشید.
  • انتخاب کفش‌های سبک و راحت بدون بند را فراموش نکنید.

منبع: همشهری آناین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز