title
کد خبر: 243496
00
نجات 533 نفر از خطر غرق‌شدگی در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از آغاز اجرای طرح پیشگیری از غریق در اول خردادماه سال جاری، امدادگران این جمعیت و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان موفق شدند 533 نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

به گزارش بهداشت نیوز، غلامعلی فخاری با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با 229 نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است گفت: شهرستان محمودآباد با 59 نفرنجات یافته و شهرستان عباس آباد با 54 نفرنجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به 3539 نفر و انتقال 64 مصدوم به مراکز درمانی با مشارکت اورژانس از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل 400 کیلومتری مازندران بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد؛ امسال 550 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این نقاط مستقر شدند تا مانع از تکرار هر گونه حادثه ناگوار شوند.

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه بیش از 1000نفر امدادگر و نجاتگر این جمعیت در طول نوار سواحلی مازندران مستقر هستند از مسافران خواست هشدارهای امدادی را جدی بگیرند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز