کد خبر: 2432
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 آذر 1395 - 13:38
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: بیشترین مراجعات صورت گرفته از سمت زائرین در ایام اربعین در قالب سرماخوردگی، دردهای عضلانی و گوارش بود.
به گزارش «بهداشت نیوز» سید امین درخشان، معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی، درخصوص اقدامات صورت گرفته توسط بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج، گفت: هر ساله هفته بسیج برای سازمان ما یک هفته خاص و همراه با برگزاری مراسمهای مختلف است اما امسال، هفته بسیج با مراسم اربعین همزمان شد.
وی افزود: همزمان با بازگشت زائران اربعین، در استانهای کرمانشاه و همدان و ایلام خدمات درمانی مختلفی ارائه شد.
درخشان، درخصوص کارهای صورت گرفته توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در مراسم اربعین، گفت: بسیج با اعزام تیمهای بهداشتی و درمانی در غالب بسیج جامعه پزشکی و همچنین همکاری با نیروهای امدادی سازمانهای هلالاحمر و شهرداری تهران در کشور عراق و در کشور خودمان خدمات شایستهای را به زائرین اراده دادند.
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی افزود: به صورت خاص در مرز مهران درمانگاههای صحرایی برپا شد و 4 پایگاه سلامت توسط استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه و در مسیر بازگشت زائرین ارائه خدمت کرد، همچنین بیمارستان صحرایی در همدان برپا شد.
وی خدمات صورت گرفته در کشور عراق را برپایی 19 تا 20 موکب و پایگاه سلامت دانست و گفت: این موکبها با همکاری بسیج جامعه پزشکی استانهای فارس، خراسان رضوی، تهران، قزوین، همدان، قم، اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی صورت گرفت.
درخشان افزود: در کشور خودمان نیز در استانهای ایلام، کرمانشاه و همدان خدمات به زوار ارائه شد، همچنین بسیج جامعه پزشکی استان تهران در روز اربعین در راهپیمایی که از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم با جمعیتی حدود یک میلیون نفر صورت گرفت 20 ایستگاه سلامت برپا کرد.
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در پایان گفت: در مجموع 1000 نیروی بسیج جامعه پزشکی از استانهای مختلف در قالب پزشک، پرستار، پیراپزشک به عراق اعزام شد و بیشترین مراجعات صورت گرفته از سمت زائرین در قالب سرماخوردگی، دردهای عضلانی و گوارش بود.
منبع: فارس
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.