title
کد خبر: 24186
00
 وزیر بهداشت: تولید داروهای طب سنتی در دولت یازدهم افزایش 230 درصدی داشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید داروهای طب سنتی در دولت یازدهم، با افزایش 230 درصدی همراه بوده است.

به گزارش «بهداشت نیوز» سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز اظهار کرد: داروهای سنتی در کشور از 245 قلم به 806 قلم رسیده که روند این افزایش 240 درصدی، با حمایت دولت افزایش خواهد یافت.
وی گفت: در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی بیش از یک هزار و 800 فرآورده طبیعی و 800 فرآورده سنتی در 120 شرکت ثبت شده کشور تولید شده است.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: قرارگیری طب سنتی و طب مدرن در کنار هم بسیار مناسب است و امیدواریم روزی شاهد این موضوع باشیم.
دبیر دومین جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز نیز در این آئین گفت: به دنبال آن هستیم که نطنز را به عنوان شهر الگوی سلامت در کشور معرفی کنیم.
محمود رضا فقیهی افزود: از آن جایی که نطنز دارای بیش از 600 گونه گیاهی و دارای اقلیم متفاوت و جذابی است، به عنوان الگوی سلامت معرفی می شود.
وی گفت: در جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز بیش از 90 غرفه فعال بود که در حوزه گیاهان دارویی، طب سنتی و طب اسلامی فعالیت کردند.
فقیهی گفت: در حاشیه جشنواره نیز بیش از 200 نفر در کلاس های آموزشی فرصت های کارآفرینی و اصول کشت گیاهان دارویی شرکت کردند.
دومین جشنواره ملی طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز به مدت 4 روز (از 6 الی 9 تیرماه) در این شهرستان برگزار شد.
برگزاری نشست های تخصصی دستیاران طب سنتی، کلاس های آموزشی ترویج و کاربرد گیاهان دارویی، نمایشگاه ویژه و راه اندازی غرفه های محصولات در قلعه کوهاب با حضور دست اندرکاران حوزه های مرتبط با جشنواره، برگزاری جشن های شبانه، مراسم کودک و طبیعت و ایجاد تورهای طبیعت گردی از برنامه های شاخص این جشنواره بود.
مرکز شهرستان نطنز در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز