title
کد خبر: 240153
00
خبرهای خوش وزیر بهداشت برای چهارمحال و بختیاری

وزیر بهداشت از چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم یاد کرد و اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات حوزه سلامت را در این استان مناسب ارزیابی کرد.  

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در پایان سفر دو روزه به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت مردمی آیت‌الله رییسی، ۵ دستگاه MRI، دو دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه سی تی آنژیو و سایر تجهیزات پزشکی سرمایه ای مورد نیاز در  استان چهار محال و بختیاری تامین و نصب شده است. 
 
وی افزود: هدف ما از  این سفر، آشنایی با مسائل بهداشتی و درمانی مردم از نزدیک و ارزیابی عملکرد بود. همچنین برخی پروژه ها افتتاح شدند  و یا عملیات احداث آنها آغاز شد. از جمله،  دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد را  که ۱۰ سال از زمان ساخت آن می گذشت،  افتتاح کردیم.
 
وزیر بهداشت همچنین بر لزوم تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد و گفت: در شهرستان کوهرنگ از ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان که رو به اتمام است و تا کمتر از دو ماه آینده، تکمیل و افتتاح می شود، بازدید کردیم که با افتتاح آن، بخش عمده ای از فضای مرکز درمان بستر امام سجاد(ع) که به کارکنان شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ اختصاص یافته بود، برای امور درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 دکتر عین اللهی همچنین  از ساخت مرکز منتخب شبانه روزی سلامت در  بخش باباحیدر شهرستان فارسان خبر داد و اظهار امیدواری کرد این مرکز تا دهه فجر امسال، افتتاح شود. 
 
وی با اشاره به بازدید از بخش های مختلف بیمارستان سیدالشهدا(ع) شهرستان فارسان، یادآور شد: خوشبختانه بخش MRI این بیمارستان به تازگی راه اندازی شده بود و مقرر شد برای تأمین سایر نیازهای تجهیزاتی این مرکز درمانی، اقدام شود.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: لردگان در جنوبی‌ترین نقطه استان چهارمحال و بختیاری قرار داد و بخشی از محرومیت آن به دلیل فاصله زیاد با مرکز استان است. همچنین لردگان، ظرفیت خوبی برای توسعه علمی و آموزشی دارد و به همین دلیل پس از اخذ مجوز از شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، عملیات احداث دانشکده پرستاری لردگان، امروز آغاز شد. 
 
دکتر عین اللهی همچنین از آغاز عملیات اجرایی مرکز منتخب شبانه روزی سلامت در شهرستان خانمیرزا خبر داد و افزود: زمین این مرکز، توسط خیّرین سلامت اهدا شده بود که امیدواریم به سرعت، تکمیل و راه اندازی شود. 
 
وی ضمن تقدیر از مشارکت گسترده خیّرین سلامت در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی  شهرستان بروجن، گفت: بسیاری از مراکز درمانی بروجن توسط خیّرین ساخته شده و امروز هم یک عملیات احداث یک کلینیک خیّرساز در این شهرستان آغاز شد. 
 
وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری نشست بررسی توانمندی ها و مسائل حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری ،خاطرنشان کرد: خوشبختانه گزارش های خوبی از اقدامات حوزه سلامت از جمله در بخش تحقیقات و پژوهش در این استان ارائه شد؛ همچنین شبکه بهداشتی این استان تقویت شده و توصیه ما، اجرای طرح سلامت خانواده در استان است تا چهارمحال و بختیاری به عنوان استانی موفق و پیشرو در امر بهداشت و پیشگیری مطرح شود. 
 
دکتر عین اللهی ادامه داد: مقرر شده بود در فارسان، برنامه سلامت خانواده اجرا شود که امیدواریم سریعا اجرای این برنامه به سراسر استان، تعمیم یابد و اطمینان می‌دهیم هزینه بیمارانی که از مسیر سلامت خانواده و نظام ارجاع، بستری شوند، کاهش خواهد یافت. در حال حاضر،  هزینه مذکور برای این بیماران، حدود ۵ درصد است که ۹۵ درصد توسط دولت پرداخت می شود اما چنانچه برنامه سلامت خانواده به طور کامل در استان اجرا شود، این آمادگی وجود دارد که هزینه های بستری تا حد رایگان کاهش یابد. 
 
وزیر بهداشت در پایان  اظهار خرسندی کرد: خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری، سه عمل پیوند کبد انجام شده که نشان دهنده قابلیت های چهارمحال و بختیاری است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز