title
کد خبر: 239623
00
نشست مشورتی ارزیابی تدریس حضوری دو واحد طب ایرانی

نشست مشورتی ارزیابی تدریس حضوری دو واحد طب ایرانی با حضور دکتر حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، معاونین این دفتر و نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نفیسه حسینی یکتا در این نشست ضمن تقدیر از ابتکار عمل مدرسان و اساتید در کمک به تدریس محتوای طب ایرانی در دو واحد تدریس، خواستار تدریس متحدالشکل جهت یکسان بودن خروجی دانشجویان در سراسر کشور شد و اذعان کرد: ارائه ها باید به گونه ای جامع و کامل و متحدالشکل باشد تا دانشجویان سراسر کشور اطلاعات یکسانی از این دو واحد درسی بگیرند.

وی با اشاره به تصویب شدن تشکیل دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در نظام پزشکی در شورای عالی نظام پزشکی و حضور اعضایی از وزارت بهداشت، فرهنگستان و مجلس شورای اسلامی، گفت: تشکیل این دبیرخانه در نظام پزشکی بستر و جایگاهی برای حمایت از طب ایرانی در نظام پزشکی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با توجه به حضور متخصصان و نمایندگان دانشگاه ها در عرصه و مواجهه مستقیم تر با محیط، درخواست کرد تا پیشنهادات و نظرات خود را به این دفتر ارائه کرده و تعامل و همراهی خود را با دفتر طب ایرانی و مکمل افزایش دهند.

همچنین دکتر مرتضی مجاهدی معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به تلاش‌های متعدد این دفتر در مسیر توسعه و تعالی طب ایرانی و مکمل؛ از جمله اقدامات متعدد جهت تشکیل دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در نظام پزشکی، تدوین راهنماهای بالینی طب ایرانی و ایجاد بستر برای تشکیل پنل‌های تخصصی مانند پنل بیماری‌های گوارش در فرهنگستان، این اقدامات و تلاش‌ها را رو به افزایش دانست.

وی همچنین در ادامه از متخصصین طب ایرانی درخواست کرد با توجه به افزایش اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای حضور متخصصین طب ایرانی، فارغ التحصیلان این رشته حتما ظرف گذشت سه ماه از فارغ التحصیلی، جهت معرفی خود برای شروع طرح اقدام کرده و از زمینه‌های ایجاد شده استفاده نمایند.

وی افزایش تعامل دانشگاه‌ها را با سایر مراکز علمی امری ضروری دانست و توصیه کرد: دانشگاه‌ها از بستر تدریس دو واحدی به عنوان یک امتیاز و نقطه مثبتی برای جلب علاقه مندان به شرکت در دوره تخصص طب ایرانی و داروسازی سنتی برای جلب دانشجویان علاقه مند به شرکت در رشته تخصصی طب ایرانی و داروسازی سنتی استفاده کنند.

دکتر رضایی زاده معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل ضمن اشاره به ادغام آموزش طب سنتی در رشته پزشکی عمومی در خصوص تهیه و آماده سازی درسنامه های طب ایرانی به عنوان یک منبع برای هفت رشته علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

 وی با اشاره به اهمیت توجه به تدریس حضوری دو واحدی به دانشجویان پزشکی، دندان‌سازی، داروسازی، پرستاری، مامایی و تغذیه این امر را سبب آشنایی پزشکان سایر رشته‌ها با طب ایرانی دانسته و اتخاذ تدابیر لازم جهت فعالیت پزشکان سایر رشته‌ها با گرایش طب سنتی را امری ضروری دانست.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور نمایندگانی از سراسر کشور تشکیل شد، شرکت کنندگان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون آموزش دو واحد طب ایرانی به دانشجویان پزشکی، دندان پزشکی، دارو سازی، پرستاری، مامایی پرداختند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز