title
کد خبر: 239131
00
درمان درد با قارچ جادویی مجاز است؟

ایالت اورگان امریکا به سمت تجاری کردن قارچ جادویی و تاسیس کلینیک‌های سیلوسایبین پیش می‌رود.

به گزارش بهداشت نیوز، اولین کلینیک‌های درمانی سیلوسایبین در اورگان امریکا، چندان دور به نظر نمی‌رسند و شاید اورگان بتواند به زودی خود را ایالت سیلوسایبین بنامد. تسهیل‌کننده‌های آموزش‌دیده درمان مجوز گرفتند، چندین تولیدکننده مجوز پرورش قارچ‌ها دریافت کردند و اولین آزمایشگاه برای آزمایش محصولات از نظر میزان اثربخشی و ایمنی ایجاد شد. 

آزمایشگاه رز سیتی که قبلا کار کنترل کیفیت محصولات دارویی ساخته شده از شاهدانه را انجام می‌داد، اولین آزمایشگاهی خواهد بود که محصولات مجاز سیلوسایبین را آزمایش می‌کند و اثربخشی و خلوص آنها را قبل از رفتن به مراکز درمانی برای تجویز تحت نظارت، ارزیابی می‌کند.

انجی آلبی، مدیر بخش خدمات سیلوسایبین اورگان (OPS) گفت: «ما به آرمبراست از ساتوری‌فارمز به خاطر صدور اولین مجوز سیلوسایبین در تاریخ اورگان و به نمایندگی از زنان پیشرو در اکوسیستم در حال ظهور سیلوسایبین تبریک می‌گوییم. اگرچه مجوزهای ساخت ارزان نیستند، آرمبراست ۱۰۰۰۰ دلار برای مجوز در نظر گرفته و برای تمدید هر سال باید ۱۰۰۰۰ دلار بپردازد.

در همان زمان، اورگان شاهد اولین فارغ‌التحصیلان دوره آموزشی رسمی برای تبدیل شدن به درمانگر سیلوسایبین بود. سیلوسایبین مانند شاهدانه در داروخانه‌ها فروخته نمی‌شود. افراد بالای ۲۱ سال باید در یک جلسه درمانی در مرکز مجاز شرکت کنند تا دارو را در یک محیط تحت نظارت با همراهی یک متخصص آموزش‌دیده مصرف کنند.

بیش از ۱۰۰ دانشجو، بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، پس از شش ماه آموزش فشرده در جنگل‌های خارج از پورتلند، در ماه مارس فارغ‌التحصیل شدند. به عنوان پزشکان دارای مجوز، نقش آنها غربالگری مشتریان و کار با آنها قبل و بعد از تجربه آنها از مصرف سیلوسایبین خواهد بود.

در اواسط آوریل، سازمان بهداشت اورگان (OHA) مجوز سه تسهیل‌کننده اول را صادر کرد که پس از دریافت مجوز ایالت، می‌توانند در مراکز خدماتی کار کنند.

در نوامبر ۲۰۲۰، ایالت شمال غربی اقیانوس آرام اولین ایالت در ایالات متحده شد که درمان مجاز سیلوسایبین را قانونی کرد. این رای علاوه بر جرم‌زدایی از داشتن قارچ سیلوسایبین برای استفاده تفریحی، راه را برای پزشکان دارای مجوز برای درمان افراد ۲۱ سال به بالا هموار کرد.

البته، عرضه قارچ جادویی کاملا راحت نبوده است. نوامبر گذشته، ۲۵ شهر از ۳۶ شهرستان و بیش از ۱۰۰ شهرداری، درمان سیلوسایبین را ممنوع کردند. با این حال، ۲۰ منطقه پرجمعیت اورگان، از جمله شهر پورتلند، این اجازه را خواهند داد.

انتظار می‌رود که از قارچ جادویی و ماده موثرش سیلوسایبین در درمان تروما، اضطراب، افسردگی، اعتیاد و ... استفاده شود. با وجود ممنوعیت آن در بیشتر بخش‌های منطقه‌ای ایالت، دسترسی برای همه در سراسر کشور آزاد خواهد بود و بیماران برای حضور در مرکز خدمات نیازی به ارجاع پزشکی یا نسخه نخواهند داشت. انتظار می‌رود اولین کلینیک‌های درمانی اواخر امسال درهای خود را باز کنند.

منبع: فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز