title
کد خبر: 238880
00
با کمک این داروها می‌توانید سیگار را ترک کنید

دو داروی تایید شده برای به ترک سیگار وجود دارد پزشکان آنها را برای کمک به افراد سیگاری برای کاهش علائم ترک و موفقیت در غلبه بر اعتیاد به نیکوتین تجویز می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از این داروها برای ترک سیگار «وارنیکلین» نام دارد و بر بخشی از مغز اثر می‌گذارد نیکوتین با اثر بر آن باعث احساس لذت در فرد سیگاری می‌شود. این دارو همچنین علائم ترک نیکوتین را هم کاهش می‌دهد. وارنیکلین را می‌توان همراه با فراورده‌های جایگزین نیکوتین مصرف کرد و استفاده همزمان آنها ممکن است احتمال موفقیت در ترک سیگار را بالا ببرد.

داروی دیگر به نام «بوپروپیون» در اصل برای درمان افسردگی به کار می‌رود، اما معلوم شده است که می‌تواند میل افراد به سیگار کشیدن را کاهش دهد.

گرچه دقیقا معلوم نیست بوپروپیون چگونه این اثر را ایجاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد با تاثیر بر بخش‌هایی از مغز که در رفتار اعتیادی دخیل هستند، عمل می‌کند. عوارض جانبی شایع این دارو بی‌خواب، کابوس و خشکی دهان است. این دارو را نباید همراه با فراورده‌های جایگزین نیکوتین مصرف کنید، مگر اینکه پزشکتان به شما گفته باشد.

شکل آهسته‌رهش این دارو برای ترک سیگار تایید شده است. عوارض جانبی شایع این دارو تهوع، بیخوابی و سردرد است.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز