title
کد خبر: 238063
00
این داروی جدید کرونا در برابر همه سویه ها از جمله سویه جدید کارایی دارد

داروی جدید شرکت داروسازی آسترازنکا در برابر همه سویه‌های کووید ۱۹ از جمله سویه جدید آن کارایی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مدیکال، داروسازی آسترازنکا در حال کار روی داروی جدیدی است که برای مبارزه با کووید ۱۹ طراحی شده است.

این داروساز گفت که داروی جدید کووید ۱۹ با نام AZD۳۱۵۲ ممکن است طی چند ماه آینده در دسترس قرار گیرد زیرا در انتظار تایید سازمان غذا و دارو (FDA) است. تاکنون این دارو نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده و داده‌های آزمایشگاهی اولیه نشان می‌دهند که این دارو می‌تواند به خوبی در برابر انواع قبلی سارس‌کوو ۲ و سویه‌های جدیدتر از جمله آرکتوروس (Arcturus) عمل کند.

منه پانگالوس از آسترازنکا در این هفته عنوان کرد: مطالعات تجربی نشان داد که AZD۳۱۵۲ تمام انواع کووید ۱۹ از جمله آرکتوروس، آخرین نوع نگران‌کننده را خنثی می‌کند.  

پانگالوس افزود: امیدواریم AZD۳۱۵۲ را به‌ عنوان یک درمان پیشگیرانه جدید در نیمه دوم سال جاری در دسترس قرار دهیم.

این دارو در حال حاضر تحت آزمایشی به نام سوپِرنوا قرار دارد زیرا دانشمندان به دنبال آزمایش توانایی آن برای جلوگیری از عفونت علامتی در بیماران، به ویژه آنانی هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

سخنگوی آسترازنکا بیان کرد: نتایج این مطالعه قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود. پس از آن سازمان غذا و دارو می‌تواند استفاده اضطراری آن را تا پایان سال و به موقع در زمان ظهور مجدد موارد در پاییز و زمستان مجاز کند.

این داروساز اضافه کرد: AZD۳۱۵۲ می‌تواند برای حدود ۲ درصد از جمعیتی که قادر به ایجاد یک پاسخ ایمنی موثر از طریق واکسن‌های جدید کرونا نیستند، مفید باشد.

به تازگی بسیاری از پزشکان داروی پاکسلووید فایزر را برای  کووید ۱۹ توصیه می‌کنند و نتایج مطالعه‌ای مبتنی بر جمعیت حتی آن را در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از این ویروس موثر نشان داد اما متاسفانه نتایج تحقیقات نشان داد که این دارو گاهی اوقات می‌تواند منجر به توقف ویروس و عدم حذف آن در افراد دارای نقص ایمنی شود.

داروی آسترازنکا بر پایه آنتی‌بادی متفاوت از سلول‌های B اهدایی کسانی است که به‌ طور کامل از کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند؛ بنابراین طراحی شده تا پوشش گسترده‌تری نسبت به سایر داروهای مشابه داشته باشد.

در حال حاضر مقامات بهداشت عمومی در حال نظارت بر XBB.۱.۱۶ هستند؛ نوع جدید امیکرون که قادر به انتشار سریعتر از سویه‌های قبلی است اما اگرچه این سویه بسیار مسری است، به نظر نمی‌رسد که باعث بیماری شدید شود.

با این حال کارشناسان به والدین در مورد سویه جدید هشدار داده‌اند زیرا می‌تواند باعث تب‌های شدید و چشم‌صورتی یا ورم ملتحمه در کودکان شود.

دکتر آیلین مارتی، متخصص بیماری‌های عفونی، در این خصوص گفت: کودکان موارد بیشتری از قرمزی چشم دارند؛ بنابراین آنان به ورم ملتحمه مبتلا می‌شوند که چرک ندارد زیرا ویروسی است و باکتریایی نیست. همچنین شاهد تب‌های بالاتر به خصوص در کودکان هستیم.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز