title
کد خبر: 237951
00
ویتامین D3 این بیماری ریوی را بهبود می بخشد

نتایج مطالعات پیشین نشان داد؛ کمبود ویتامین D3 می تواند پیامدهای جدی و خطرناکی را به ویژه در افرادی که از آسم آلرژیک رنج می برند، به همراه داشته باشد. با این حال، هنوز به طور کامل مشخص نیست که کمبود این ویتامین، چگونه بر واکنش التهابی سلولی در بدن تأثیر می گذارد.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان دانشگاه ارلانگن در مطالعه اخیر خود، برای اولین بار نشان داده اند که مصرف ویتامین D3 چگونه می تواند واکنش التهابی سلولی را در آسم آلرژیک تغییر داده و علائم این بیماری را کاهش دهد.

آسم، نوعی اختلال است که شاخه‌ های نای را درگیر می‌ کند. آسم آلرژیک، یک نوع شایع از آسم است که در اثر تماس فرد بیمار با آلرژن ایجاد می ‌شود. گرده‌ ها و هاگ کپک ‌ها ازجمله آلرژن‌ های تنفسی عامل بروز آسم آلرژیک هستند.

تیم تحقیقاتی دریافت، علائم آسم در کودکان و بزرگسالانی که مکمل های ویتامین D3 مصرف می کردند، بسیار کمتر بود. محققان همچنین مقادیر بیشتری از پروتئین blimp-1 را در سلول‌ های خاصی در خون این افراد کشف کردند. این پروتئین، مسئول کنترل پاسخ ایمنی سلول‌ های T کمکی است.

علاوه بر این، پژوهشگران، میزان ایمونوگلوبولین E (IgE) کمتری در افرادی که مکمل های ویتامین D3 مصرف می کردند، یافتند. این آنتی بادی ها، نقش مهمی در ایجاد حساسیت دارند و مسئول برخی بیماری های آلرژیک مانند تب یونجه، آسم یا اگزما هستند.

دانشمندان اظهار داشته اند؛ این یافته ها نشان داده اند که مصرف مکمل‌ های ویتامین D3 تأثیر مثبتی در بیماران مبتلا به آسم دارد؛ با این حال، توصیه می شود، بیماران در صورت داشتن هرگونه سوال، با پزشک خود تماس بگیرند.

نتایج تحقیقاتی این مطالعه در مجله Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شده اند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز