title
کد خبر: 237120
00
مثبت‌اندیشی در سن پیری زوال عقل را کاهش می‌دهد

نتایج یافته های جدید محققان نشان می دهد: احتمال بهبود شرایط حافظه در افرادی که دارای اختلال شناختی خفیف هستند و در مورد پیری مثبت فکر می کنند، نسبت به افرادی که منفی فکر می کنند، بیشتر است.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک مطالعه جدید که توسط  محققان دانشکده بهداشت عمومی ییل انجام شده است، نشان می دهد: مثبت اندیشی در مورد پیری منجر به بهبود حافظه می شود.  این تحقیق که برگرفته از مطالعه ملی بهداشت و بازنشستگی است، اولین مطالعه‌ ای است که شواهدی را پیدا کرد که نشان می ‌دهد عامل مبتنی بر فرهنگ باور های مثبت سنی به بهبود خفیف اختلال شناختی کمک می ‌کند.

طی این پژوهش، دانشمندان شرایط مغزی و سلامت ۱۷۱۶ شرکت ‌کننده ۶۵ ساله و بالاتر را از یک مطالعه طولی ملی بررسی کردند.

بکا لوی، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه ییل و نویسنده اصلی این مطالعه در رابطه با یافته فوق گفت: بیشتر افراد تصور می کنند که هیچ بهبودی از زوال عقل وجود ندارد، اما در واقع نیمی از کسانی که نوع خفیف آن را دارند می توانند بهبود یابند.

در مورد این که چرا شرایط زوال عقل خفیف برخی بهبود می یابد در حالی که برخی دیگر بهبود نمی یابند، اطلاعات کمی وجود دارد.

اعضای این تیم مطالعاتی در این تحقیق دریافتند:افراد مسن ‌تر در گروه باور سنی مثبت که آزمون های عملکرد ذهنی را با شناخت طبیعی شروع کرده‌ اند، در مقایسه با افراد گروه با نگرش منفی نسبت به پیری، صرف نظر از سن پایه و سلامت جسمانی ، در طی ۱۲ سال آینده کمتر دچار اختلال شناختی خفیف می ‌شوند.

نویسندگان پیش‌بینی کرده بودند: باورهای سنی مثبت می‌تواند نقش مهمی در بهبود شناختی ایفا کند، زیرا مطالعات تجربی قبلی با افراد مسن نشان داد که باور های مثبت سنی استرس ناشی از چالش‌ های شناختی را کاهش، اعتماد به نفس در مورد شناخت را افزایش و عملکرد شناختی را بهبود می ‌بخشد.

لوی در این رابطه گفت: تحقیقات قبلی ما نشان داده است که باورهای سنی را می توان اصلاح کرد؛ بنابراین، مداخلات اعتقاد به سن در سطوح فردی و اجتماعی می تواند تعداد افرادی را که بازیابی شناختی را تجربه می کنند، افزایش دهد.

بر اساس گزارش انجمن آلزایمر کانادا، تقریباً ۴۰ درصد از افراد پس از ۶۵ سالگی به نوعی از دست دادن حافظه طبیعی را تجربه می کنند، اما اغلب آن ها هنوز آنقدر فعالیت مغزی دارند که زندگی روزمره خود را بدون مشکل انجام دهند.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی  JAMA منتشر شده است.

منبع: سینا پرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز