title
کد خبر: 236744
00
75 سال بهبود بهداشت عمومی

هفتاد و پنجمین سالگرد WHO فرصتی است برای نگاهی به موفقیت های بهداشت عمومی که کیفیت زندگی را در هفت دهه گذشته بهبود بخشیده است. همچنین فرصتی برای ایجاد انگیزه برای مقابله با چالش‌های سلامت امروز و فردا است.

به گزارش بهداشت نیوز، در سال 1948، کشورهای جهان گرد هم آمدند و سازمان بهداشت جهانی را برای ارتقای سلامت، ایمن نگه داشتن جهان و خدمت به افراد آسیب پذیر تأسیس کردند، تا همه، در همه جا بتوانند به بالاترین سطح سلامت و رفاه دست یابند.

از زمان تأسیس سازمان جهانی بهداشت در سال 1948، جهان با چالش‌های بهداشت عمومی مواجه شده است که همه ما را ملزم به همراهی با علم  و ایجاد همبستگی کرده است.

در طول هفت و نیم دهه گذشته، پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در حفاظت از مردم در برابر بیماری‌ها حاصل شده است، از جمله ریشه‌کنی آبله، کاهش 99 درصدی بروز فلج اطفال، نجات جان میلیون‌ها نفر از طریق ایمن‌سازی در دوران کودکی، کاهش مرگ و میر مادران و بهبود سلامت و رفاه برای میلیون ها نفر دیگر.

همه‌گیری کووید_19 نشان داده است که حفاظت از سلامت برای اقتصاد، جوامع، امنیت و ثبات ما ضروری است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز