title
کد خبر: 236533
00
تزریق ۷۰۰ دُز واکسن به نوزادان و کودکان اسفراینی

نوزادان و کودکان اسفراینی ۷۰۰دُز واکسن دریافت کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها گفت: از ابتدای فروردین ۷۰۰دُز واکسن به نوزادان و کودکان تزریق شد.

 دکتر مصطفی دولت آباد از تزریق ۹دُز واکسن کرونا به شهروندان و ۷۰۰دُز واکسن روتین ویژه نوزادان و کودکان اسفراینی در مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت فعال در ایام نوروز خبر داد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۹۱نمونه” TSH تیروئید”از نوزادان تازه متولد شده گرفته شد افزود: در این روش نوزادان برای تشخیص زود هنگام برخی بیماری های مادرزادی بسیار خطرناک غربالگری می شوند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین از تزریق ۱۶۶واکسن هاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۵مورد حیوان گزیدگی بوده که خدمات بهداشتی پیشگیرانه انجام شد.

دولت آباد به گوش به زنگ بودن تیم بیماری ها به صورت ۲۴ساعته در ایام تعطیل و غیر تعطیل اشاره کرد و از مردم خواست برای پاسخ به سوالات بهداشتی خود با سامانه ۱۹۰و یا شماره ۳۷۲۲۷۲۲۲تماس گیرند.

وی ضمن خدا قوت به تیم های بهداشتی بیماری ها از انجام ۶۵مشاوره ژنتیک از ابتدای فروردین تا کنون اشاره کرد.

منبع: وبدا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز