title
کد خبر: 236362
00
نکات ایمنی برای دور دوم سفرهای نوروزی

تعطیلات نوروز، یکی از شلوغ ترین تعطیلات سال است که تمام خانواده های ایرانی را به سفر دعوت می کند؛ در نتیجه با جمعیت زیادی از مسافران مواجه هستیم که همگی می خواهند به مقصدهای مد نظر خود مسافرت کنند؛ کلان شهر شیراز نیز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری همیشه مورد توجه مسافران نوروزی بوده است.

به گزارش بهداشت نیوز، با آغاز زمان دور دوم سفرهای نوروزی یادآوری دوباره نکات ایمنی در سفر می تواند در داشتن سفری خوب و دلنشین بسیار کمک کننده باشد.

وسایل ضروری سفر

به دلیل شلوغ بودن توصیه می کنیم که حتما یک سری از لوازم را با خود بردارید. لیست این لوازم ضروری شامل:

ü جعبه کمک های اولیه: جعبه کوچکی که در آن، بانداژ، چسب زخم، بتادین، گوش پاک کن، نوار چسب کاغذی، پنس و چراغ های نورافکن یک بار مصرف یا سوت قرار دارد. دیگر وسایلی که درون این جعبه می گذارید، می تواند متغیر باشد.

ü وسایل گرمایی مانند پتو، بالشتی کوچک برای راحتی و لباس های ضخیم (یادتان باشد که آب و هوای عید، بسیار متغیر بوده و گاهی بسیار سرد می شود).

ü به همراه داشتن وسایلی همچون چراغ قوه، نخ و سوزن، کبریت، طناب و…

ü نقشه مسیر راه و سفر (چه به صورت چاپ شده و چه بر روی گوشی)

ü نقشه گردشگری جاذبه های شهری که می خواهید در آن گردش کنید.

ü به همراه داشتن مدارک شخصی مانند شناسنامه، کارت ملی و دفترچه های بیمه

توجه به بهداشت در سفر

شما حتی در سفر هم نسبت به محیطی که در آن قرار دارید، مسوول هستید؛ به هر کجا که سفر می کنید، از ریختن زباله در اطرافتان خودداری کنید؛ با خود، کیسه مخصوص زباله همراه داشته باشید؛ اگر به طبیعت سفر می کنید، زباله هایتان را با خود به شهر بازگردانده و درون سطل های زباله بریزید؛ به هیچ عنوان، زباله ای را درون طبیعت جا نگذارید.  

برای استفاده از سرویس های بهداشتی بین راهی حتما با خود صابون و دستمال کاغذی به همراه داشته باشید؛ خوشبختانه در مسیرهای پر تردد نوروزی مجتمع های بین راهی بسیار خوبی ساخته شده است که امکانات مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

هیچ کس دلش نمی خواهد که در سفر مریض شود، آن هم بیماری هایی که از طریق مصرف غذا ایجاد می شود.  

تا حد امکان غذا را شخصا آماده کرده و از مصرف مواد غذایی در رستوران و غذاخوری های نامطمئن و یا خرید مواد غذایی از دست فروشان خودداری کنید.

غذاهای آبکی مانند انواع خورشت ها، سریع تر فاسد می شوند، غذاهای خشک همراه با سبزی جات تازه که خوب شسته شده اند، غذاهای مناسبی برای سفر هستند.

به سراغ هر رستوران بین راهی نروید؛ حتما رستوران هایی را انتخاب کنید که مشتری زیادی دارند و نکات بهداشتی را رعایت می کنند.  

هر چند این موضوع را همه می دانند، اما باز هم تاکید می کنیم که غذاهای کنسروی را برای اطمینان از سالم بودن آن ها، به مدت حداقل ۲۰ دقیقه در آب جوش، بجوشانید.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی شیراز


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز