title
کد خبر: 236349
00
تزریق بیش از ۴ هزار دز واکسن به اتباع خارجی در نوروز

ئیس کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر مشهد ابراز کرد: چهار هزار و ٣٩٣ دز واکسن فلج اطفال ، سرخک و سرخچه در پایگاه های مرزی به اتباعی که قصد ورود به کشور را در ایام نوروز داشتند تزریق شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر مشهد ابراز کرد: چهار هزار و ٣٩٣ دز واکسن فلج اطفال ، سرخک و سرخچه در پایگاه های مرزی به اتباعی که قصد ورود به کشور را در ایام نوروز داشتند تزریق شده است .

دکتر علی غلامپور، با اشاره به اینکه مراقبت های سندرومیک در پایگاه های مرزی یکی از مهمترین خدمات نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، خاطر نشان کرد:  سه واکسن فلج اطفال، سرخک و سرخچه در پایگاه های مرزی به اتباع خارجی تزریق می شود.

رئیس کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر مشهد تصریح کرد: واکسیناسیون فلج اطفال برای نوزادان تا سن ١۵ سال و واکسیناسیون سرخک و سرخچه برای کودکان ٩ ماه تا افراد  سی سال تزریق شده است.

وی با بیان اینکه علاوه براین در ایستگاه های سلامت تا ششم فروردین ماه ۶ هزار و ٢٨۵ ویزیت پزشک برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی انجام شده است، عنوان کرد: کارشناسان بهداشت محیط از ١۵ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین ماه سال جاری ، ٣٣ هزار و ۵۴٣ بازدید در منطقه ۵ گانه بهداشتی مشهد انجام داده اند.

دکتر غلامپور با اشاره به اینکه ٣ هزار و ٧١٢ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، اقامتی و واحد صنفی طی بازدید کارشناسان بهداشتی اخطار قانونی گرفتند و ٧۴ واحد به دلیل شدت تخلفات پلمب شده است، ابراز کرد: بیشترین اخطارهای قانونی مربوط به قنادیها، آشپزخانه برخی از هتل ها، مراکز تهیه زولبیا و بامیه بوده است.

رئیس کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر مشهد با بیان اینکه نزدیک ٧ تن ماده غذایی فاسد و یا تاریخ انقضا گذشته نیز معدوم شده است، اظهار کرد: بیشترین موارد پلمب ها مربوط به آشپزخانه ها، قنادیها، اغذیه فروشی و آبمیوه و بستنی فروشی اطراف حرم بودند.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز