title
کد خبر: 236344
00
نظارت ویژه بر مراکز مرتبط با خدمات حوزه طب ایرانی و مکمل

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز نظارت ویژه از مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با حوزه طب ایرانی و مکمل داریم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مجتبوی اظهار کرد: در ایام نوروز نظارت ویژه از مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با حوزه طب ایرانی و مکمل داریم و توصیه‌ای هم که در تمامی ایام سال از جمله ایام تعطیلات نوروز پیش رو به مردم داریم این است که جهت دریافت خدمات طب سنتی به متخصص این حوزه مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: متأسفانه حضور مداخله‌گران در بخش‌های مختلف حوزه سلامت از جمله حوزه طب ایرانی و مکمل آسیب‌زا بوده، آسیب‌هایی که هم در حوزه درمان و هم در حوزه دارو مشاهده شده، افرادی که به شکل حقیقی و مجازی و با تبلیغات نادرست و اغواگرایانه ورود پیدا می‌کنند.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افراد مداخله‌گر نه تنها مشکل مراجعه‌کنندگان را برطرف نمی‌کنند، بلکه حتی بر مشکلات آنان می‌افزایند و در کنار آن با دریافت هزینه‌های بالا و نامتعارف بار اقتصادی زیادی بر آنان تحمیل می‌نمایند، خاطرنشان کرد: ما از مردم می‌خواهیم که جهت دریافت هر نوع خدمت پزشکی از جمله خدمات مرتبط با حوزه طب سنتی به پزشک متخصص مراجعه نمایند و به هیچ عنوان تحت تأثیر تبلیغات نادرست نظیر درمان باکیفیت در منزل، کمک به رفع مشکل بیماران سرطانی و غیره قرار نگیرند.

دکتر مجتبوی اضافه کرد: ما موارد زیادی  داشتیم که افراد سودجو به قصد کلاه‌برداری در این عرصه وارد شده‌اند و در موارد بسیاری منجر به شکایت شده است، مواردی که منجر به ایجاد گرفتاری‌های زیادی برای مردم و حوزه نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است.

وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم قبل از هرگونه اقدامی مدارک معتبر آن فرد را که تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی دارد ملاحظه نمایند و اگر این تأییدیه را نداشت نزد آن فرد اقدامات درمانی موردنیاز را انجام ندهند و در کنار آن نام و نشانی آن فرد را به حوزه نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام نمایند تا رسیدگی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

منبع: وب دا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز