title
کد خبر: 235774
00
هشدار،گونه‌های مختلف امیکرون در گردش هستند

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هم اکنون گونه‌های مختلفی از امیکرون را در گردش داریم به ویژه آن‌هایی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در کشور شناسایی شدند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شهنام عرشی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور افزود: گونه‌های امیکرون که هم اکنون در گردش هستند بیشتر به صورت سرماخوردگی و کرونای خفیف خود را نشان می‌دهند، اما در گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال و بیماران ریوی و قلبی و عروقی می‌تواند به شکل خطرناکی نمود پیدا کند مخصوصا اگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنند و واکسن نزده باشند که در این صورت می‌تواند منجر به بستری و مرگ شود.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سویه‌های در گردش، قدرت سرایت بالایی دارند، تاکیدکرد: کسانی که مدت زمان زیادی از واکسیناسیون یا ابتلای آن‌ها گذشته باشد به این سویه‌ها مبتلا می‌شوند که البته بسته به میزان ایمنی بدن می‌تواند شدت و ضعف داشته باشد.

دکتر عرشی با تذکر این مطلب که تعاملات اجتماعی باید برقرار باشد، گفت: رعایت مسائل اولیه بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا کفایت می‌کند، اما افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و افرد بالای ۱۸ سال برای دریافت نوبت سوم و چهارم واکسن حتماً اقدام و فاصله اجتماعی را هم با افراد بیمار و مشکوک حفظ کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز