title
کد خبر: 235400
00
 خانه تکانی داروها در منزل!

ضمن انجام خانه تکانی و نظافت حتماً در منازل با کیسه های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه خواهید شد ، رئیس اداره تحقیق ، توسعه و آموزش مردمی معاونت غذا و دارو در این خصوص توصیه کرد: داروهایی که تاریخ انقضاء آنها گذشته است از بسته بندی اصلی خارج نموده و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته، معدوم نمائید.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر وریا رحیمی یادآور شد: تاریخ انقضاء معمولا به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، همچنین در انتهای ورقه های آلومینیومی بسته بندی قرصها و کپسول ها، بر روی شیشه آمپول و ویالهای تزریقی و درخصوص پمادها و کرمهای موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.

وی با تاکید بر اینکه شربت ها را در فاضلاب خالی کرده و شیشه های آن را دور بریزید گفت: قطره های چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته است دیگر استریل نبوده و باید دور ریخته شوند و آمپولها و سرنگ های تاریخ گذشته را نیز حتما در کیسه زباله بریزید و معدوم کنید.
 

دکتر رحیمی با بیان اینکه داروهایی که تاریخ انقضاء آنها فرا نرسیده است ولی استفاده ای در منزل ندارد می تواند به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر جهت استفاده اهداء شود گفت: توجه داشته باشید داروخانه های سطح شهر از پس گرفتن داروهایی که قبلا" به صورت آزاد یا بیمه فروخته شده معذور می باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز